Alla inlägg under maj 2007

Av Mia - 31 maj 2007 21:47

Lagom varmt har vi haft idag, härligt. Jag har fått gå flera långa promenader. Nu ikväll har jag legat på altanen och bara myst i den ljumna kvällen.


 Livet är gott!

Salma Lagotto



Av Mia - 31 maj 2007 10:33

Ringfördelningen till Vänersborg är klar. Det är "bara" 22 st Lagottisar. Ringen börjar 10.00 och det är 31 st före oss.

 Matte hade tänkt att hon skulle fixa min klippning själv denna gången (snåljåp) så jag kommer väl att få stå ut med klippning var och varannan dag fram till nästa söndag.


Kramelikram

Salmis

Av Mia - 30 maj 2007 22:39

Sova, kissa, äta, sova, promenad, sova, äta, cykelrunda, sova, promenad, stjäla mat från barnens tallrik och få ketchup i skägget, åka till sjöstugan och titta på när matte och barnen fikar, kissa, borsta tänderna, tovborttagning, lite klippning, sova, tugga märgben, promenad, utställningsträna, sova.


Vofsegull

Av Mia - 28 maj 2007 20:38

Måndag är lika med agility.


Idag har vi tränat framför- och bakombyte, slalom, vippen, tunnel, säcken och nytt för idag var däcket. Jag var jätteduktig på däcket :-) fattade direkt vad jag skulle göra. Slalom går lite bättre men är fortfarande svårt. Framför- och bakombyte har matte problem med, jag skulle givetvis fixa det om hon bara skärpte till sig och gjorde rätt. Vippen är lite läskig när den smäller ner men vi tränar i små steg för att jag inte ska bli rädd.

 Roligt är det med agility!


Salma

Av Mia - 28 maj 2007 20:34

Matte har fortfarande inte slängt ut soffan på jobbet. Så jag har fått jobba lite med den idag också. Fina små tussar blir det. Här på bilden har jag somnat med dem som om de vore mina valpar.

 Har fått för mig att jag borde ha valpar så allt mjukt får bli mina bäbisar, helst ska det pipa också.


Nospuss!

Salma

Av Mia - 28 maj 2007 13:34

I dag på lunchen skulle jag och matte testa på att gå den nya Hundslingan på Hovdala området. Där finns platser längs slingan där man kan träna på lite olika saker. Skyltar som ger tips finns på varje ställe. Det visade sig att det inte var helt lätt att hitta dit ifall man inte hade en aning om vart man skulle köra. Efter lite felkörning så kom vi dit.

 Började gå en bit på den 6 km långa slingan då matte kom på att vi nog inte hann gå hela innan lunchen var slut, då fick vi vända och gå tillbaka. Där finns också en rastgård där man får springa lös dit vi gick istället för att leka med bollen. Tre härliga kast får matte till och sedan på det fjärde händer något. Bollen åker ut utanför stängslet i högt gräs. Matte går ut för att leta efter bollen. Gräset var blöt och där var fullt av brännnässlor, men hon fick faktiskt skylla sig själv eller hur. Bollen hittade hon inte, vilket fiasko....

Av Mia - 27 maj 2007 16:16

Min matte gör godis till mig i ugnen nu.

 Hon skär blodkorv i små bitar, lägger på en plåt i 100-150 grader i ca en timme. Sedan blir det supergott och kladdfritt godis. Jag ska få det på agilityn i morgon :-)

Av Mia - 27 maj 2007 14:04

I dag har matte tränat på att sätta upp vårt nya utställningstält. Det gick väl sådär, men hon kommer säkert att lära sig att göra det snabbt och smidigt ;-). Hopppas jag i alla fall så det slipper bli pinsamt när vi kommer till utställningen om 14 dagar. Troligtvis är det väl ett sådant väder då så att tält inte behövs. Men OM det blir regn är vi förberedda.


 Lite tovutredning och klippning har jag fått stå ut med idag, inte jättekul men matte verkar gilla det.

 Vi har också gått en lång runda i skogen, härligt var det tyckte vi båda.


 Jag vill gratulera min mamma Leone på morsdag. Vet att du har fullt med de nya små valpisarna men du kanske kommer ihåg mig, ett vitt och brunt busfrö. Kram till gammelmatte också!


Lagottokram!

Salma

Ovido - Quiz & Flashcards