Alla inlägg under juli 2007

Av Mia - 31 juli 2007 23:20

Det här vill jag göra i morgon. Simma i havet.

Enligt SMHI ska det bli regn i morgon och enligt DMI (Danmarks meteorologiske Institut) ska det bli uppehåll med en hel del sol. För det mesta brukar DMI har rätt när det gäller det skånska vädret så jag hoppas att det stämmer även i morgon.


Nostryck!

Salma

Av Mia - 30 juli 2007 21:16

Till utställningen i Ronneby är det 14 st + en valp anmälda. 14 st det är ju jättelite, var är alla Lagotto? I Askersund kanske.

 Vem ska fika med oss?


Voff voff!

Salma

Av Mia - 30 juli 2007 21:03

Så var semestern slut efter två regniga veckor. Tur att en helg tillbringades i Västerås där solen lyste.

 Matte har lagt in lite nya bilder på hemsidan. Ja nya och nya de flesta har varit med här på bloggen. De finns under FOTO-valp-unghund-agility-bus.


Kramis

Vofsegull

Av Mia - 29 juli 2007 14:57

Jag kan inte leva utan min älskade matte.


I går lämnade hon bort mig igen till mormor. Denna gången fattade jag direkt vad som skulle ske. Satte mig på dörrmattan precis innanför dörren hos mormor och tog fram min mest eländiga ledsna blick. Men nejdå den bet inte på matte inte, hur kunde du lämna bort mig......

 Det är absolut inte dåligt att vara hos mormor men jag behöver andas samma luft som matte.

 Mitt i natten när jag somnat hos mormor i hennes säng kom matte och hämtade mig, hurra så glad jag blev!

 Jag har nu i natt tagit mig en ordentlig funderare. "Varför lämnar hon mig?" "Är det för att jag är så busig?" Ja så måste det vara, jag ska vara en snäll och lydig hund.

 På morgonpromenaden gick jag tätt intill mattes ben. Lämnade bara benet när jag behövde kissa eller bajsa. Gissa om matte såg glad och nöjd ut?

 När vi sedan gick en längre runda på slingan fick jag vara lös. Jag har mycket spring i benen och även om jag rusade i väg i högsta fart kom jag alltid tillbaka när matte kallade på mig. Hon tillät mig även att ta några dopp i dikena och vattenpölarna.

 När vi gått rundan fick jag spåra lite. Matte hade lagt två spår till mig en stund tidigare. Husse har gjort detta nån gång tidigare med mig men nu var det länge sedan. Matte visade mig var jag skulle börja och sedan drog jag iväg med väldig fart, matte hängde som ett streck efter i kopplet. Pang tjofs direkt längs spåret fram till belöningen (godishög). På det andra spåret hängde hon knappt med alls och visste inte vart hon hade gått, men det visste jag som hittade perfekt. Matte är väldigt mycket nybörjare på det här och vet inte om vi lyckades genomföra spåret helt korrekt. Men hur som helst var det väldigt roligt tycker jag.

 När vi kom hem fick jag vara ute på gräsmattan, mysigt är det. Matte sa något om skitgris och sådana ville hon inte ha in i huset. Undrar vem den där skitgrisen är?


Sniff sniff

Salma

Av Mia - 27 juli 2007 19:55

Hallå kompisar ! I dag blir det bara lite bilder på mig. Jag lyckades smutsa ner mig lite till så det har blivit ett riktigt bad med shampo i dag. Så nu är jag fräsch igen.


Kramelikram!

SnyggSalma


Av Mia - 27 juli 2007 00:57

Hemma hos oss har vi Lagottogräsmatta säger matte. Lagottogräsmatta kan vara farligt för människor ifall de inte ser sig för när de går.

 Jag har i alla fall sett till att hålla gräsmattan uppdaterad.


Åh det luktar så gott här nere, härlig jorddoft!

Mysig liggplats blev det.

Titt ut!

Salma Grävmaskin

Av Mia - 26 juli 2007 15:16

Gissa vems ben det här är ?


Nåja det var väl kanske inte så svårt. Idag har jag fått springa lös i skogen och bada i alla pölar som jag hittade. Ett dike och en bäck fick också lite Salma besök. På vägen hem går vi förbi en liten strand och matte hade lovat mig ett bad där också. Men när vi kom dit var där människor som badade så jag fick gå hem UTAN bad. Väl hemma fick jag hoppa i barnens pool och bada av geggan HÄRLIGT.


Kram

SkitSalma


Av Mia - 25 juli 2007 22:01

I dag har jag varit ledig från min familj och fått vara hos mormor (mattes mamma). Där har jag myst i soffan och hjälpt till att göra köttbullar. Mormor sa till matte att jag fått smaka två stycken vilket enligt matte bör innebära minst det dubbla antalet köttbullar.

 När matte hämtat mig i kväll drog hon ut mig på en joggingrunda på slingan. Tydligen skulle köttbullarna motioneras bort. Men efter 5 km var det nog matte som var tröttast inte jag. Kan meddela att jag skötte mig fint och sprang bredvid matte i midjekopplet för det mesta. I nerförsbackarna hjälpte jag till att dra ner matte och i uppförsbackarna höll jag emot. Lite ska matte allt få jobba minsann, hon har nog också en och annan köttbulle som behöver komma bort.


Go å gla´

det är ja´


Salma

Skapa flashcards