Direktlänk till inlägg 30 januari 2008

Mops

Av Mia - 30 januari 2008 21:31

I dag har jag skällt ut en Mops. Det är Fias hatobjekt och härom dagen när vi var ute så mötte vi denna kille. Fia skällde lite på honom och jag hjälpte till. Så därför tyckte jag det var bäst att bli stöddig idag när jag var utan Fia och skälla rejält på honom. Matte blev arg på mig och drog mig i skägget samtidigt tyckte hon att hon skulle säga något till mopsens husse som ursäkt. Ibland är det inte de rätta orden som kommer....

 - Vad är det för fel på din hund? säger matte. Det hon egentligen menade var:

 -Nej vad pinsamt att min hund skäller på din idag igen, hon brukar ju aldrig skälla på någon.

 Mopsens husse svarade:

- Ja tydligen förargar han många. Och så hade de gått förbi och matte fick aldrig chansen att rätta till sitt misstag. Den lilla mopskillen trippade stolt bredvid sin husse.


Så kan det gå.

 Salma

 
 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

30 januari 2008 22:00

Ibland blir det bara helt fel!!

Vi var på camping och jag promenerade Totti i ett långt koppel. Då får han syn på en golden som han tydligen blev tvärilsk på. Jag håvar in hunden och ska ta tag i halsbandet för att hålla ordning på min hund. Vad jag inte tänkte på att var att det var snabbknäppe på halsbandet, så när jag tar i halsbandet så öppnar det sig och Totti är helt plötsligt lös!!

Tänk dig scenen...En hund gör tidernas utfall och ägaren böjer sig ner och släpper lös hunden....Nåväl det hände inget som tur var och lite senare fick jag syn på hunden och ägaren och fick förklarat mig och bett om ursäkt. Men milda tid, vad jag skämdes och tänkt om det hade hänt något!

Så din mattes fadäs var nog inte så farlig trots allt.

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

Primo

30 januari 2008 22:04

Men Oj då!! Hi hi....min matte kan oxå rabbla ur sig konstiga saker som hon egentligen inte tänkte säga....men mattar är lite snurriga ibland;)

hopp och skäll, min lilla söta karamell!

 
Ingen bild

Ia & La famiglia

30 januari 2008 22:12

Fördomsfulla som vi är tycker vi inte om mopsar, så vi tycker Mias kommentar satt som en smeck.

 
pia

pia

31 januari 2008 00:31

Känner igen det där med att hakan glappar innan hjärnan är inkopplad. Händer mej ganska ofta.
Salma; mopsar förtjänar att sättas på plats, tycker i alla fall Zena

http://www.tinytufts.se

 
Ingen bild

Fia

31 januari 2008 06:45

Nä, jag gillar inte mopsen vidare värst få för min tyckte jag det var bra sagt...det måste ju vara nått fel på han, han saknar ju nos och låter som en gris. Matte däremot verkar tycka mopsen är urgullig, hans matte och husse är verkligen trevliga kunder.

Kram

 
Karin

Karin

31 januari 2008 19:02

Visst är de märkliga våra djur!!!! Ibland verkar det nästan som en gemensam överenskommelse: "DEN hunden hatar vi!!!"
och då kan man ju undra, som din matte gjorde Salma, vad är det för fel på DEN hunden!!!????

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

31 januari 2008 20:17

Yvonne: Så här efteråt är det lite roligt att du släppte Totti lös men förstår att just då var det inte så kul.

Karin. Ja det var nog så hon tänkte men det lät dumt.

Jag tycker vi kommer överens om att Mopsar är lite mysko och för säkerhets skull kan man skälla lite å dem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards