Alla inlägg under augusti 2008

Av Mia - 31 augusti 2008 22:15

Hej!

Eftesom jag har lovat Primo att han ska få se min nya gosiga säng så kommer det lite bilder idag.

Man kan gosa ner sig i den.

Eller ligga och spana på matte bakom kameran.

Man kan t.o.m rulla sig i den.

Nämen oj ! Tagen på bar gärning när jag smygröker.

Oj vad snurrig jag blev av cigaretten bäst att lägga sig ner.

Ja som alla vet RÖKNING DÖDAR!!!!!

Nej jag bara skojar lite. Det är ju en tuggpinne.

Kolla in mig jag kan både gå, hålla pinnen i munnen och slicka mig på nosen samtidigt.

Kramis

Salma

Av Mia - 30 augusti 2008 23:11

 I dag har jag busat med Tyra, hon är en 6-månaders lagottotjej och jätteskoj. Om jag fjäskade lite för henne så jagade hon mig och det är så kul.

 Klippt har jag också blivit inför nästa helg. Så här snyggt blev det.

Nu gäller det bara att hålla sig ren i en vecka.

I kväll har jag latat mig i hängmattan.

Jättemysigt att gunga fram och tillbaka. Gissa vems ben det är.

Just precis min mattes.

Gungeligung!

Salma

Av Mia - 29 augusti 2008 20:31

Min snäll och goa matte har köpt en ny säng till mig. En liten säng som jag måste knöla ner mig i. TOPPENMYSIGT. Min gamla bia var gigantisk. Matte trodde nog att hon köpt en Grand Danios och inte en liten Lagottotjej när hon valde storlek på den bian.

Det här är jag på lunchpromenaden. Jag är nybadad och oklippt. Ska visst bli klippt i morgon så att jag blir fin till nästa helg när vi ska till Öland.

I kväll när jag och matte kom hem från jobbet så hade husse stekt kyckling. Stekt kyckling är bra för det sprätter på hela spisen och även ner på golvet. Slick och slurp så hade Salma fixat torkningen av golvet.


Hej svejs!

Salma

Av Mia - 28 augusti 2008 19:01

I morse när jag och matte gick rundan i skogen gick jag som vanligt ut en bit i skogen när jag skulle bajsa. Jag gör alltid det för vem vill sitta och skita mitt på en stig där alla kan se. Nej lite privat vill man ju vara.

 När jag var klar med det ärendet så fick jag plötsligt lust att ta en liten sväng längre ut i skogen. Matte började springa efter mig när hon inte längre såg spårlinan som jag har på mig. Vilken syn det var när hon flög fram bland buskar, snår och ropandes på nån Salma. Rätt som det var stod hon mitt i ett kärr med ena benet långt ner i geggan. Gissar att hon blev lite rädd och ville ha hjälp av mig för då började hon ropa Jävla hund och det är nog mitt namn (tror jag). Nåja efter lite trixande med foten för att få med gympadojan upp ur geggan så kom hon loss och fortsatte att springa. Men hon sprang ju åt fel håll för jag var bakom, jag sprang ifatt henne och kom upp tätt intill hennes vänstra ben. Matte blev förvånad, glad och arg på samma gång.

 Hon skäller på mig när jag badar i kärr när det är nära utställning. Hur kan hon då göra det själv? Hennes byxor var då ingen vacker syn minsann och så har hon sett ut hela dagen på jobbet...... De vita gympadojorna var inte längre så vita så de fick åka in i tvättmaskinen. Men jag var vit och fin på benen för jag vet att man inte ska gegga ner sig när det snart är utställning.


 Ja hon är allt lite knasig min matte, fast min husse är inte mycket bättre.


Husse säger att han ska såga av benen på deras säng. Matte tycker inte det är en jättebra ide'. Hon tycker att det är bättre att spika upp brädor runt om så att jag inte kan krypa in under sängen. Jag tycker att det är ett perfekt ställe att ligga på när man vill ha lite lugn och ro. Särskilt på morgonen när husse ropar på mig att vi ska ut och kissa. Då kryper jag långt in och vägrar att komma fram, jag vill faktiskt själv bestämma när jag ska gå ut. Samma sak på kvällen när jag är trött och inte har lust att gå ut. Eller ännu värre när trimbordet åker fram och jag ska klippas då är det bäst att ligga under sängen. Matte brukar alltid krypa under och ta tag i mitt ena bakben och dra fram mig och då är det bara till att ge upp men jag vinner ju lite tid i alla fall.


Kramis

Salmis

Av Mia - 25 augusti 2008 20:11

I morse fick jag komma till agilityplanen igen. Matte har tydligen inte tänkt ge upp när det gäller att få mig att göra som hon vill där.

 Förts kiss- och bajsrunda sedan in på planen. Koppel av....och så spring iväg i högsta fart, runt runt. Sur matte=bäst att komma till och muntra upp henne, agility är ju så kul.

 Jag fick träna på slalomen och det går faktiskt bättre och bättre. Sedan fick jag fnatt igen och började springa rundor tog några hinder på vägen a-hindret, balansen och en tunnel innan matte lyckades få min uppmärksamhet. Sen fick matte bestämma några hinder så hon blev glad och gav mig godis. I dag hade hon tagit med lite godare godis än sist så det var ju mer lönt att göra som hon säger. Jag fick träna lite på hopphinder också innan vi åkte till jobbet.


 På lunchen var det dags för mer träning. Inkallning (undrar varför) och platsliggning. Sedan gick vi och köpte en grisknorr som var supergod och det tog lång tid att tugga den. Så i eftermiddag har jag varit supertrött och legat i min bädd, orkade inte ens lyfta på huvudet när det kom in två små barn i fikarummet och klappade mig.


Spralliga Salma

Av Mia - 24 augusti 2008 00:29

Jag kommenterar inte denna bild. Ni anar nog ändå vad jag har varit med om.

Salma

Av Mia - 21 augusti 2008 20:37

I dag var det dags för avmaskning igen. Inte så kul att komma till djursjukhuset men idag stretade jag inte emot lika mycket som jag brukar när vi ska gå in. Vet ju att det går ganska snabbt att svälja tabletterna under övervakning av en sköterska och få en krumelur på intyget. Sedan får jag komma ut igen.


 Varför får vi hundar inte vara med på OS ?

 Hästar får ju det. Tycker faktiskt att det inte vore mer än rätt  att agility, lydnad och freestyle fick vara med.


Kram Salma

Av Mia - 20 augusti 2008 21:09

Idag kom det ett brev från Danska kennelklubben till matte. Mitt CACIB som jag vann i Odense har nu blivit godkänt av FCI =).

Bild från utställningen i Odense i februari.


Så nu har jag ett CACIB på riktigt =). Och tillsammans med mina tre cert (1 danskt, 2 svenska) så är det inte så illa pinkat för en liten buslotta som mig.


Salma

Ovido - Quiz & Flashcards