Alla inlägg under december 2008

Av Mia - 30 december 2008 21:51

I morse kom Fia, Siri och deras matte in till oss på morgonen innan våra mattar skulle börja jobba. Mattarna hade för sig att de skulle dricka te, äta pepparkakor och chockladpraliner men det ansåg inte jag att de skulle. Enligt mig skulle Fias matte kela med mig. Men jösses vad knöligt och trångt det blev i hennes knä, den där pytelilla Siri flyttade ju inte på sig när jag kom. Ett tag trängdes vi alla tre i knät.


 På lunchen skulle Siri miljötränas i stan, jag följde med som bodyguard så klart. Men det var inte rättvist för Siri fick en massa godis av sin matte när hon var duktig och jag som var duktig hela tiden fick inte alls godis lika ofta. Nåja jag fick hjälpa matte att bära påsen med maten från pastavagnen i stället. Ja bära var kanske inte rätt ord utan utan mer kontrollukta i påsen då och då så att maten fortfarande var kvar.


 I morgon ska jag dra på mig partyhatten och fira in det nya året.

Tänk om alla raketer var så här tysta......


Kram Salma

Av Mia - 29 december 2008 22:15

På julafton som vi firade hos moster (mattes syster) fick jag ett ganska stort tuggben i julklapp. Jag gömde det lite senare under kvällen under mosters kudde i sängen.

 Där fick det ligga några dagar innan det upptäcktes av mosters sambo. Han har varit bortrest under julhelgen och undrade vad det var för "mojäng" som moster gömt under kudden......ups.


 Jag har fått tillbaka benet nu.

Salma

Av Mia - 29 december 2008 10:21

I dag är allt som vanligt igen, jag vaktar fikarummet på jobbet och matte klipper. Hoppas det kommer många kunder som vill klappa mig idag. Jag är så kelsjuk.

I helgen har jag varit i skogen, motionerat med husse, blivit lite klippt och framför allt blivit klappad och kelad. I lördags lämnade matte mig i bilen en stund då började det smälla och blixtra, det var en fyrverkeridemonstration. Som tur är bekommer det mig inte ett dugg men tänk på alla andra stackars hundar som verkligen är rädda. Tycker faktiskt att det skulle förbjudas med fyrverkerier.


Kram Salma

Av Mia - 26 december 2008 15:32

I dag har jag och matte lekt i skogen. Leken heter spår. Först gick matte ut i skogen själv. Sedan kom hon hem en stund innan vi gick ut tillsammans.

Sniff sniff det luktar matte här.

Bråttom bråttom!

Kolla matte en burk med skinka !!!!

Vi har inte lekt denna lek särskillt mycket men det gick ganska bra ändå. Med lite hjälp av matte när jag kom ur spår så hittade jag rätt till slut.


Sniff sniff

Salma

Av Mia - 24 december 2008 23:08

I dag kom äntligen tomten till mig.

Välkommen tomten vad kul att du tittade förbi! =)

Säg att den är till Salma !

Tack tomten för alla fina Paketer!


På julafton får jag faktiskt smaka på människomaten, supergott. Det borde vara julafton alltid.

Kom igen nu då matte säg varsågod....jag är ju så sugen.

God Jul!

Salma

Av Mia - 23 december 2008 18:08

Kommer han inte snart den där tomten?

Hela natten klarade jag att stå emot frestelsen att tjuvkika i paketerna. Men i morse klarade jag det inte mera. Snabbt som rackarn tog ett av mina paket och sprang upp på ovanvåningen och gömde mig under lillmattes säng. Typiskt nog så hörde husse mig och kom efter och slet argt paketet ifrån mig. Men jag hann i alla fall kika lite.....det såg ut som ett gosedjur.

Det är långtråkigt att vänta.

Salma

Av Mia - 22 december 2008 23:02

Kolla här ! En påse med något spännande.

Hmmm Intressant......

Nu ska vi se vad det står på etiketterna....

De är mina för det stod SALMA på alla.

Matte tog MINA paket och la under granen tillsammans med de andra som inte luktade intressant. Bäst jag ligger här och vaktar dem.

Det blev lite långtråkigt att vakta paketen så jag började tugga på mitt julben som jag fått av min bror Totte.

I natt ska jag smyga upp och "lukta" lite mer på Salma paketen.


sniff riff raff!

Salma

Av Mia - 21 december 2008 15:24

Nu ska jag bli fin inför jul. Matte skulle klippa mina klor, jag tycker inte att det är så jättekul precis.

Blää jag vill inte!

Okej då klipp snabbt nu.

Duktig vovve! nu är det klart.

Sedan skulle jag bli klippt också matte hann med svansen och insida lår sedan ringde Ofelias matte och räddade mig. 1-1 i räddningar nu.


Tjingeling!

Salma

Ovido - Quiz & Flashcards