Direktlänk till inlägg 1 maj 2007

Älgbajs-delikatess?

Av Mia - 1 maj 2007 22:18

Jaha då är maj här, årets vackraste månad. Den inleddes för min del med hemsk, fruktansvärd, superläskig kloklippning. Jag är så rädd när tången kommer fram så att jag tror att jag ska dö. Det hjälper inte heller att jag ylar och skriker för de där människorna har tydligen bestämt att kloklippning är viktigt. Någonting hemskt hände i samband med kloklippning när jag var på djursjukhuset och nu tycker jag inte om det.


 Sedan skulle vi (jag, matte och barnen ) åka på klubbtävling i agility och titta hur det går till. Vi såg när banan byggdes och när det sedan var dags för start så tappade matte tålamodet med barnen och vi fick åka hem :-(     Barnen har skrik i halsen och myror i brallan och matte PMS, det är ingen bra kombination.  Väl hemma igen fick jag en riktigt lång runda i skogen. Det var nog matte som behövde den mest men jag hänger gärna på. I skogen hittade jag delikatesser. Först en hästbajs som smakade gott och som var underbar att rulla sig i. Sedan hittade jag älgbajs som jag också smakade lite på. Men bäst av allt var ändå kärret som jag badade i, det är så kul :-)

 När vi kom hem fick jag vara på altanen för husse hade städat och vi skulle ha kalas. Fick inte komma in förrän jag torkat och smutsen hade dammat av benen. Efter kalaset åkte jag på badning så nu är jag vit och fin igen.


Voff!

Salmis

 
 
Basta

Basta

2 maj 2007 06:37

Visst är det gott med bajs, av alla slag. Jag har inga problem kloklippning men kan ju inte säga att jag älskar det precis. När man väl står där på bordet så har jag inget att säga till om. Idag är jag helt slut efter helgens alla bravader. Det är tur att vi ska jobba idag så jag får vara ifred och sova. Voff voff

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Tristan

Tristan

2 maj 2007 11:32

Visst är det härligt att dyka ned i smutsigt vatten :D men det är inte lika roligt sedan när matte tvingar i mig i duschen. Hö rinte alls till min favoritsysselsättning

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

Salma

2 maj 2007 14:37

Basta: Ja det är tur att de där människorna jobbar ibland så man får ligga i fred och vila sig.
Tristan: Duscha tycker jag är rätt Ok bara inte matte sprutar i mitt ansikte. Men det är ju roligare att bada utomhus.

 
Ingen bild

Primo

1 maj 2008 21:45

Jo du Salma...sån dära PMS brukar matte ha oxå! Fyyyy då är det bäst att hålla sig undan;) Visst är Älgbajs gott och dypölar himmelriket!
Vi får ta en sådan utflykt någongång;)
Puss på dig min lilla "majblomma"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards