Direktlänk till inlägg 5 maj 2007

Hussefritt

Av Mia - 5 maj 2007 21:37

Denna helgen är hussefri. Han är och hälsar på fiskarna i havet runt Hönö. Hussefritt är bra för då är det gott om plats i mattes säng och jag passar på att bre´ut mig på husses sida :-)  Ha! Matte som aldrig skulle ha en hund i sängen eller i soffan för den delen, oj oj oj som det kan gå.


 När vi var ute i skogen idag tog matte med en tennisboll som hon kastade. Jag sprang glatt i väg efter den, tuggade lite på den och släppte den. Tydligen vill matte att jag ska springa tillbaka med den till henne. Men varför det ? Hon får väl skylla sig själv om hon kastar bort den. Nån gång gick jag tillbaka med den och då fick jag godis, kanske inte så dumt ändå.


 Idag fick jag för mig att skälla lite när jag var ute på altanen. Då började en granne en bit bort skälla på mig, en människa alltså. Vad grannen inte visste var att matte låg och solade och när hon tittade upp över räcket så försvann grannen in i huset snabbt som ögat, piiinsamt. Jag skäller nästan aldrig och ett två minuters skäll om dagen borde vara en männsklig hund(lig)rättighet. Eller hur ?


Voff voff !

Salma

 
 
Basta

Basta

6 maj 2007 08:44

Visst har vi rätt att skälla!! Det är ju vårt sätt att kommunicera.
På jobbet är det jag som skäller ut kunderna om de är för närgångna, jag gullar inte med vem som helst, på mitt & mattes rum är det "gubbförbud". Allt sedan en dum gubbjävel rusade på mig med kommentaren: "alla hundar älskar mig". Pyttsan heller, inte jag!!!!!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Tristan

Tristan

6 maj 2007 10:00

Jag ääälskar tennisbollar, tyvärr är min tennisboll trasig men matte har lovat att köpa en ny. Det är så roligt när matte kastar bollen och jag får studsa efter och hämta den sedan springer jag tillbaka till matte och lägger den vid hennes fötter, det är ju så roligt och så får jag godis när jag kommer tillbaka :D nosgos från Trisse

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

salma

6 maj 2007 20:40

Basta: Det är rätt sätt gubbarna på plats.

Tristan: Hoppas du fått nya bollar att leka med nu. Nosgos till dig me` snygging ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards