Direktlänk till inlägg 18 maj 2007

Hässleholm

Av Mia - 18 maj 2007 15:08

I dag har jag mått bättre så vi åkte till utställningen. Så här ser min kritik ut.


Bra storlek, Bra temperament. Medelkraftig. Ger en bra bild stående. Feminimt proport. huvud. Bra uttryck. Bra öron. Bra rygg. Bra ben. Balanserade vinklar. Välver länden något i rörelse. Något lösa armbågar. Ganska bra steg. Bra päls.

Ukl. kv. 1,  kk 4

Domare Fredrik Norgren


Matte är nöjd med vår presentation. Men det skulle varit kul med lite bättre placering. Så vi tar nya tag i morgon. 

Tyvärr blev bilderna inget bra.


Duktiga Salma

 
 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

18 maj 2007 15:48

Vi tycker du är snygg!

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

Helena o Tosca

18 maj 2007 16:38

Ett grattis från oss till en fin placering!!
Vi hoppas dock att ni är mer nöjda nästa gång.

Angående karenstider på medel...Man ger alltid lugnande vid röntgen (får inte tas utan lugnande enligt SKK). Dessa medel är smärtstillande och lugnande samtidigt och det är väl därför (smärtstillande) som det är karens på dem, så man inte kan dölja någon hälta eller dyl.
Ibland används Plegicil och det är det 7 dagars karens på.

Långt inlägg det här....
Appropå Scalibor så tillhör både Tosca och Cimba de lyckliga som tål det!

 
Ingen bild

Helena

18 maj 2007 16:43

Såg att ni frågade i min blogg om nåt hänt eftersom Tosca inte gillar att visa tänder...Svar nej. Det har inte hänt nånting, förutom att hon vid drygt 1 års ålder pang poff blev reserverad. Som tur är (*peppar peppar*) håller det succesivt på att försvinna och hon litar på mig mer och mer i sådana sammanhang...Vi får väl se hur vi lyckas på söndag, på lydnaden.

 
Ingen bild

salma

18 maj 2007 17:18

Tack Yvonne,Totti och Dino :-)

 
Ingen bild

Salma

18 maj 2007 17:30

Helena: Lycka till på söndag !

Jag ringde till djursjukhuset och kollade vilket medel som används där. De kör med Domitor och Torbugesic i kombination. De visste däremot inte hur lång karens det är på detta. Så då kollade jag på SKK och det är 28 dygn. På SKK fanns och det en studie angående olika medel och röntgenresultat. Plegicil hade bäst resultat när det gäller slappa leder. Näst bäst var Domitor o Torbugesic. Det här med röntgen av höfter är ju en hel djungel, ska bli skönt när det är över.
Om vi röntgar direkt efter Vänersborg så hinner vi till Tvååker men missar Borås. Annars får vi vänta till slutet av september men då kommer Salma troligtvis att löpa eller precis ha gjort det. Och det är ju inte bra så det får bli efter Vänersborg. Vi ska ändå in och kolla rabies antikroppar då.

Än en gång tack för att du berättade detta om karensen så vi slapp åka fast för doping.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards