Direktlänk till inlägg 13 november 2007

Dagens lunch

Av Mia - 13 november 2007 19:47

I morse var min matte så snäll.... Hon tog ut en Felix fullkornspaj ur frysen och la på köksbordet, sedan gick hon upp på ovanvåningen och klädde på sig och barnen. TACKAR!!!


 Men den hade varit godare varm än fryst.


 Sedan när hon skulle köra till jobbet så frågade hon var hennes lunch tagit vägen. Hennes lunch???  Det var väl min frukost???  Glad blev hon i alla fall när hon hittat alla foliebitarna och kunde pussla ihop dem till en hel pajform och nästan all kartong.

 

 På jobbet lägger matte sin jacka på en stol som står nära stereon, alldeles för nära tyvärr. Jag tänke se om det fanns lite godis i mattes ficka, numera stänger hon dem så det är lite krångligare att få fram godiset. Ja ja lite får man väl jobba för att få nåt gott så jag bestämde mig för att dra bort jackan till min säng i andra hörnan så jag kunde jobba ostört. Men råkade komma åt on-off knappen på stereon och när radion tystnade i salongen fattade matte att nu var det nåt bus på gång. Och när hon skulle starta stereon igen såg hon att jackan var borta och hittade den hos mig i korgen. Och inte hann jag få fram nåt godis heller :-(


Busfröken

Salma

 
 
Ingen bild

Primo

13 november 2007 22:40

Min matte skrattar så hon får ont i det där "nyopererade"....Jag säger bara "Go Salma" "Go Salma"....Du är min SUPERSTAR!

 
Jaxon

Jaxon

14 november 2007 07:54

Hahahaha du är så jäkla härlig!!

http://Jaxon

 
Ingen bild

salma

14 november 2007 08:33

Primo din matte bör kanske inte läsa min blogg om det gör ont när hon skrattar:-) Vill ju inte att såret ska gå upp på henne.

Puss!

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

14 november 2007 10:15

Salma, du förgyller vår tillvaro. :-)

Men att inte din matte får gråa hår, det är konstigt. Kanske har det något att göra med hennes jobb, annars borde hon nog vara rejält "gråhårig" vid detta laget.

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

salma

14 november 2007 11:08

Ja man kan säga så här att det är tur för matte att hon har så nära till hårfärgerna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards