Direktlänk till inlägg 16 november 2007

Lagotto eller bergsget?

Av Mia - 16 november 2007 20:17

Det börjar bli en vana nu, det där med att sno godiset i mattes ficka. I dag trodde hon att jackan låg säkert lite högre upp på torkställningen. Men jag är faktiskt ganska duktig på att klättra också, det står ju en stol i närheten som man kan ta till hjälp.


Ingenting är omöjigt.

Salma

 
 
Ingen bild

Helena

16 november 2007 21:02

Det är nackdelen med lagotto. De tänker för mycket själva.
Tosca har också massa sådana idéer ju, upptäcker saker och ting på egen tass.

 
Ingen bild

Primo

16 november 2007 22:59

Jag försöker för fullt att klättra överallt men matte har blivit en jäkel på att gömma allt! Men jag fick iallafall några slickar på stekpannan som stod kvar på spisen med gottigt "stektäggfett" hmmm matte blev sur, kan inte förstå varför???

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

16 november 2007 23:24

Du har förmodligen imponerat på Dino, med dina hyss. I kväll fick Dino ett smarrigt ben att gnaga på. Försvann in på kontoret för att få vara ifred.....det fick han vara en stund.

När jag tittar in har han det goda benet i munnen, men det mesta av innehållet i Tottis täcke ligger som "snöflingor" över hela golvet.....

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

Fia

17 november 2007 05:47

Hej kompis! Tack för att jag fick följa med dig och din matte igår på en promenad. Min matte var lite stressad så hon hann inte tacka eller fråga hur det gick.
Jag har inte ens fått lov att komma in till dig och leka en stund. Saknar dig!!! Kanske kan du vara hos mig på tisdag, matte lär ha det lite lugnare nu...hoppas jag.
Jag valde kuben till dig igår som fredagsgodis...ville du ha den? Jag älskar den!
Vi ses på måndag, längtar!
Puss och kram

 
Ingen bild

salma

17 november 2007 11:07

Helena: nackdel med självtänk hmm... kanske för er människor då jag tycker att jag är smart precis som Tosca ha ha ha.

 
Ingen bild

salma

17 november 2007 11:08

Primo: stektäggfett mmm det låter smaskigt, hoppas du inte brände dig bara.
Puss

 
Ingen bild

salma

17 november 2007 11:10

Go Dino go!
Smart att du tog Tottis täcke.

 
Ingen bild

salma

17 november 2007 11:18

Fia : Hur tidigt går du upp en lördag egentligen? Är det så mycket i affären nu?
Hälsa din matte att det gick bra på promenaden igår. Du vågade ju till och med gå över viadukten, sakta sakta men så modig du var. Sen skrämde du skiten ur en boxer/engelsk mastiff, Ester du vet.

Jag kommer gärna till dig på tisdag när matte ska jobba på gymmet.

Jo då kuben blev kanon MEN när matte skulle fylla den med torkad lunga så hade jag tjuvat och ätit upp allt så det blev inget gott i den. Jag skämdes och gick och la mig under soffan.

Kramis vännen.

 
Ingen bild

Primo

17 november 2007 16:42

Nej då Salma jag brände mig inte, den hade stått där ett tag och blivit kall,men tack för att du tänker på mig och min tunga;)
Puss på nosen min lilla "busunge"

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

17 november 2007 18:18

Nu är vovvarna glada, när de får vara med bland dina släktingar och vänner. :-)

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

salma

17 november 2007 19:10

Totti och Dino jag är också glad att ni ville vara med :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards