Direktlänk till inlägg 20 november 2007

Är det hörslen eller luktsinnet?

Av Mia - 20 november 2007 22:36

Som gör att jag kan urskilja när matte sätter sig i soffan tomhänt eller med något ätbart i händerna/munnen, när jag ligger under sängen ett par rum därifrån.

 Då kommer jag som ett skott och sätter mig bredvid för att kolla när hon äter. Tyvärr får jag bara titta på :-( Men har jag tur så smular hon på sig och då passar jag på att ta smulorna.

 Egentligen är det matte som ställer frågan i rubriken, jag vet ju att det är ett speciellt Lagottosinne.


SalmaSmulan

 
 
Ingen bild

Tessan med voffsar

20 november 2007 22:48

Jag tror dom båda sinnena jobbar utomordentligt bra ihop;)

 
Ingen bild

Fia

21 november 2007 07:13

Hej kompis! Jag känner ju inte till din släkt precis men om jag talar för mig själv så har jag en fantastisk bra hörsel. Det kvittar hur hårt jag sover men när matte tar en bit torkad lunga hör jag det på en gång och rusar ut för säkerhet skull, det kan ju vara en bit till mig som hon tar...men det är det sällan :-(
Lukten av lunga finns i mina näsborrar hela dagarna, kan ni fatta hur det känns?

kram och bus, ses i morr´n.

 
Jaxon

Jaxon

21 november 2007 09:53

Min hörsel fungerar nog bäst just nu... så fort det är något prassel så är jag där och inte en mm borta..

http://Jaxon

 
Ingen bild

Primo

21 november 2007 16:54

Fia: du skriver att du hör när matte tar en bit torkad lunga...men att den sällan är till dig...HALLÅ äter din matte torkad lunga eller;) ???
Voff voff!!

 
Ingen bild

Fia

21 november 2007 21:09

Primo: Min matte har bara en liten butik med stor personlig prägel. Det är som på den gamla goda tiden. "Kan jag få be om 1 hg lunga, 2 grisöron, 1 hg köttbullar och så en liten bit grisknorr tack" Därför är hon nere i den förbaskade lådan med lunga flera gånger per dag så jag får ju aldrig sova i lugn och ro.

Snark!

 
Ingen bild

Primo

21 november 2007 23:07

Fia: AHA jag trodde det var när ni var hemma!!
Oj en sån butik skulle jag oxå vilja "jobba" i....snarka på du!!
Snos gos på dig lilla "Fialia"

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards