Alla inlägg den 8 september 2007

Av Mia - 8 september 2007 16:21

Oj oj oj en sån dag!


Här står vi snyggt uppradade alla unghundstikar.

Först fick jag gå ett varv sedan pratade domaren med matte och förklarade hur hon skulle gå med mig. Sedan gick jag ett varv till.

Sen pratade domaren med matte igen. Hon gick i fel tempo, höll fel i kopplet och så fick hon inte ge mig godis. Sedan blev det ett varv till och då blev domaren nöjd men sa till matte att hon skulle träna mer hemma. TRÄNA MERA vi har ju inte gjort annat senaste tiden!

Så här snygg var jag när jag stod, det klarade vi i alla fall.


Ett rött band och 1:a pris i kvalitet fick jag. Ut ur ringen och träna inför konkurensen. Matte fick finfina tips av Martin och Karin, supermycket tack till er. Sedan in igen för placering i ukk, 5st i klassen fick 1:a pris.

Här pratar matte allvar med mig: Ja matte jag lovar att vara duktig bara du går som domaren vill.

  

Matte skötte sig och jag med och vi kom tvåa med CK, HURRA!!!!! Supernöjda är vi med det resultatet med tanke på att domaren skickade ut hundar med tvåor, treor och 0:or.

Under tiden man väntar på att få gå in i ringen kan man ju alltid flörta lite med snygga grabbar.


Sen var det dags för bästa tik

Full koncentration, nu gäller det. Kolla in stjärnorna i bakgrunden.... Dippa, Grynet och Våfflan.


Bästa tik och BIR blev Tuna (Lapinlumon Fortuna), 2:a Våfflan, 3:a Dippa, 4:a Grynet, 5:a SALMA!!!!!!

 Tänk att lilla jag placerade mig i Bästa tik. Vi var 7st som fått ck alltså slog jag ut två snyggingar.

 Jag brukar inte publicera min kritik här men idag gör jag det för den är faktiskt riktigt rolig:-)


Mycket rastypisk tik med utmärkt huvud, bra hals, rastypisk kropp, likaledes pälsstrukturen, utmärkta rörelser när matte har hittat den rätta hastigheten och koppellängden.


 Vilken tur att domaren såg hur fin jag är trots mattes usla handling ;-)


BIM blev snygga Hugo (Bonbons Lr G-son). Kram och grattis till er!


Kramis!

SnyggSalma


Ovido - Quiz & Flashcards