Alla inlägg den 1 april 2009

Av Mia - 1 april 2009 22:09

Dag två på kursen med O´Shea var också lattjo lajban. Jag fick ännu mera godis. Träffade en trevlig grabb också. Han brukar skälla på mig när vi går förbi hans tomt här i byn men när vi nu fick träffas på neutral mark så verkade han mycket trevlig. Så pass trevlig att han fick lukta lite där bak. Jag sa ifrån några gånger så klart men det måste man ju får ju inte verka lättfotat. Sedan satte jag mig med ryggen mot honom så han kunde sniffa i mitt öra och sedan la jag mig på rygg för honom. Han är en gigantisk vit Landseer och det känns tryggt att ha honom som vän.

 På kursen lärde O`Shea människorna hur man ska befästa hundens namn som något positivt och att namnet aldrig får bli ett tjatord. Förknippar man sitt namn med tjat så lyssnar man ju inte alla gånger. Matte jobbar nu på att bättra sig där och inte säga mitt namn som tjat utan bara i positiva lägen. Men det är inte så lätt. Men om hon ropar godis så kommer jag som en oljad blixt för det är ju något väldigt positivt för mig. Kanske är det lika bra att byta mitt namn till godis.....


 I går åkte jag bussen till jobbet. Jag gillar buss för då kan man titta ut genom fönstret. På lunchen följde Fia med mig på promenad och vi fick springa lösa på Hässleholmsgården och busa, skoj.


Kram Salma

Ovido - Quiz & Flashcards