Direktlänk till inlägg 3 augusti 2007

Tillbaka

Av Mia - 3 augusti 2007 19:54

Äntligen online igen....


Jaha hur blev det nu med vädret i onsdags?

Jo DMI hade rätt. Inget regn och lite sol, tyvärr också en hel del blåst. Men vi åkte till havet, hundbadet i Skummeslöv.

Stora härliga vågor var det.

På stranden ska hundar vara kopplade men inte alla fattar det tyvärr. En stor tysk schäfer terroriserade mig. Matte ville inte att vi skulle leka utan bara passera förbi på väg till människotoaletten. Dessutom är matte hysteriskt rädd för hundar som rusar fram mot mig särskilt stora. Det är ju så att man faktiskt inte kan veta om framrusande hundar är snälla och bara vill hälsa eller om de vill ha mig till lunch. Tysken, hundens ägare, lyckades inte kalla tillbaka sin hund direkt utan den kom fram flera gånger. Inte ens när ägaren fått hunden att komma kopplade han honom utan de fortsatte att leka med honom LÖS på stranden. När vi skulle gå tillbaka från toaletten var den fortfarande lös så vi fick gå en omväg ut i vattnet för att slippa "terroristen".

Lite mera bada...

Ja vad har mer hänt sen sist.

Jag har tränat på att stå snyggt och stilla och gå snyggt inför utställning. Jag har börjat träna på ett nytt trixs nämlingen att backa vilket är lite svårt. Jag vill gärna resa mig på bakbenen eller sätta mig ner i stället för att backa. Jag har lärt mig att göra en "tunnel", då går jag in under mattes ben framifrån vänder bakom henne och kommer fram igen.

 Häromdagen var jag ute på slingan och motionerade matte på en jogging runda. Matte sliter hårt medans jag travar vid hennes sida. På slutet av rundan när jag var trött tyckte matte att vi skulle galoppera. Hon ökade farten och sa åt mig att springa fortare. Tydligen är det så där hon behandlar folk (som t.o.m betalar för det) på gymmet.


 I dag fick jag gå till hundbutiken bredvid jobbet och köpa fredagsgodis. Jag valde ett fett stort älgben. Matte fick Helena som äger butiken att stoppa det i en påse för matte ville inte ta det i handen. Sedan hällde hon ut det på golvet på jobbet. SMASKIG GOTT var det!


 I morgon ska jag åka på utflykt till Hallands väderö, hoppas jag får bada mycket då.


Kramelikram

Salma delfin

 
 
Tristan

Tristan

3 augusti 2007 21:37

Du gör dig bra som delfin! jag är lite smått avundsjuk, jag vill också bada!

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

salma

3 augusti 2007 22:37

Tristan: Jag vet det är därför mitt namn Delphina passar så bra.

 
Ingen bild

Primo

3 augusti 2007 23:10

Sååå avundsjuk jag blir, jag vill oxå bada!! Men vi åker till Gotland på tisdag och då hoppas jag verkligen att matte drar med oss till havet!! Vilken "hurtig" matte du har...Gymmet det vet nog inte matte hur det stavas till ;) Oj nu blir hon arg och säger- JAG VAR FAKTISKT JÄKLIGT VÄLTRÄNAD INNAN OLYCKAN SÅ DET SÅ;) ja ja tjat tjat...mattar du vet! Matte ska nog faktiskt åka till Växjö iallafall säger hon...min mammas matte ska visst komma och hejja på oss då!!
Simmalungt "snygging" ;)

 
Ingen bild

salma

3 augusti 2007 23:45

Men vad kul om du kommer till Växjö så jag får se dig live. Vi har faktiskt liite mer än 5 mil dit, ca 12 mil är det.
Kramis

 
Ingen bild

Primo

3 augusti 2007 23:50

Om jagkommer til Växjö, kan vi inte smita iväg lite du och jag ;)Ja jag vet jag är ju inte så gammal,men lite nospuss och sådär bakom någon dörr eller så....
Slick på nosen och puss på tassen
Primo!

 
Ingen bild

salma

3 augusti 2007 23:53

Primo det är stor chans att jag löper just då så vi får vara försiktiga. Matte säger att jag inga valpar ska få förrän (och om)jag blir utställningschampion.

Nospuss & gos

 
Ingen bild

La famiglia

3 augusti 2007 23:58

Det ser ju underbart ut. Och vi som nästan var i Skummeslöv i somras. Inte visste vi att det fanns ett hundbad där. Då hade vi nog åkt dit.

 
Ingen bild

salma

4 augusti 2007 00:03

Ja hundbadet är toppen. Även om det bara är en liiten bit av den 12 km långa stranden som är hundbad. För övrigt är det Kattvägen man ska svänga ner på mot havet för att komma dit, knasigt...

 
Basta

Basta

4 augusti 2007 09:47

Ushiamej jag tycker det ser vådligt, nästan farligt ut!!!
Jag trivs bäst på land jag, i min vita rabatt........

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tosca

4 augusti 2007 13:48

Vissa hundar får bada, andra dras iväg på tävling. Orättvist! Fast matte verkade verkligen nöjd med mig idag och hon har lovat att jag ska få bada i veckan. Bäst hon håller vad hon lovat för jag blir verkligen avundsjuk!

 
Ingen bild

Primo

4 augusti 2007 22:54

Jah har badat i ett Dike idag;) och Acke rullade sig i skit så han fick en renlighetsdusch! Men sen ville jag bada i kanalen när vi var i väg och fika vid slussarna. Men matte hade ju ett jäkla koppel på mig så jag kom bara i så att jag nästan kunde simma! TYPISKT
Angåene växjö...Ja mig hade det ju inte gjort något ;) men matte säger bara, aja baja, inget sånt är att tänka på ens...
Nospuss, slick på tass och lite visk i örat...Primo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards