Direktlänk till inlägg 6 augusti 2007

Mera träning

Av Mia - 6 augusti 2007 21:37

Jag fick inte vila särskillt länge under sängen...

Matte har fått inspiration av Lira o Petra från deras film när Lira gjorde lydnadsdebut.

 Med korv i fickan och klickern i handen ( på matte ) gick vi ner till fotbollsplanen. Började med lite inkallningar som funkade perfekt. Sedan fick jag gå tätt intill mattes ben och när hon stannade skulle jag sätta mig ner bredvid henne. Det gäller nu inte att förväxla detta med när vi tränar till utställning då jag ska stå när vi stannar. Men matte gör lite olika saker med handen och säger olika ord så jag tror att jag har fattat när jag ska stå och när jag ska sitta. På utställning går jag inte lika nära benet heller.

 Sedan gav sig matte sjutton på att jag skulle ligga ner när vi stannade. Detta har vi aldrig gjort tidigare och efter ett tag så fattade jag vad hon menade när hon sa ligg. Till en början satte jag mig ner först bredvid matte och sedan la jag mig framför hennes fötter. Men efter lite finputsning så klarade jag att lägga mig ner direkt och till sist även bredvid henne i stället för framför.

 När vi kom hem och skulle visa husse vad jag lärt mig så dunkade jag ner i vardagsrumsgolvet med en duns så fort matte sa ligg.


Duktiga, duktiga mig !


Tänk vad en Lagotto kan lära sig på 20 minuter.


SmartSalma

 
 
Ingen bild

Primo

6 augusti 2007 22:43

Va duktig du är Salma! Jag hörde när matte pratde med kicki ( som vi ska hälsa på, på deras sommarställe på Förö)att hon ska visst träna med mig därborta...hallå var det inte semester vi skulle på?? Men jag tror nog att jag fattar snabbt oxå...bara jag får en godis;)Matte kör med klicker på kvällen när husse är ute med Acke, men jag ska lära mig plocka upp gejjor från golvet och lägga dom i en korg! snacka om önödigt, men men jag kör på för jag får ju gotti gottgott!
Nosgos, ska tänka å dig när jag är på Gotland!
Primo

 
Ingen bild

salma

6 augusti 2007 22:58

Primo det är inte onödigt att städa saker i en korg, det är coolt.

sniff sniff

 
Basta

Basta

7 augusti 2007 06:36

Vi ska oxo gå på kurs snart, på brukshundsklubben.
Så matte har börjar "traggla" med mig må du tro Salma. Det är ju bäst att göra som hon säger .........

Snark från Biabädden

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

7 augusti 2007 11:08

Basta: Är det en sån där kurs som ska göra dig lydig?

 
Ingen bild

Helena o Tosca

7 augusti 2007 12:11

Det låter som lydnadsträning! Vad kul, hoppas ni också kan komma igång och tävla sen.

 
Ingen bild

salma

7 augusti 2007 13:53

Helena o Tosca: Sakta i backarna! Min matte vet absolut inget om lydnadsträning. Men hon tyckte det såg coolt ut när Lira la sig ner på tävlingen. Hon missade ju att kolla på er när ni tävlade och nu äntligen fick hon se hur det går till på lydnad för första gången.

Kramis

 
Ingen bild

Helena o Tosca

7 augusti 2007 16:30

Vaddå sakta i backarna...Det är klart ni ska tävla så småningom, eller hur?!

 
Ingen bild

salma

7 augusti 2007 16:55

Visst....
Tävla i lydnad och agility och freestyle och så lite utställning, inga problem SuperSalma fixar allt.

 
Basta

Basta

7 augusti 2007 22:23

Ööööhhhh lydig!!!????
Vad är det, går det att äta??????

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

7 augusti 2007 22:51

Tyvärr Basta. Nåt ätligt är det inte det vet jag. Exakt vad lydig innebär kan inte jag svara på. Men du kanske vet vad det är efter kursen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards