Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Agilitykurs

Av Mia - 5 september 2007 21:29

Så har jag precis kommit hem från dagens agilitykurs. I dag fick vi träna på säcken, däcket, framåtsändande och så lite starter.

 Som vanligt är jag superspeedad när vi kommer dit. Det är ju så himlans roligt. Skötte mig faktiskt ganska bra ändå förutom ett frivarv på sisådär 5,6,7 minuter. Tyvärr blev matte inte så där roligt hysterisk utan hon struntade mest i mig. När hon stod och pratade med ena instruktören och helt glömt bort mig gick jag fram till hennes ben. Jösses så glad matte blev då, jag fick massor av beröm och godis.

 Jag fick en tävlingsbok i dag för matte vill att jag ska bli mätt. Nej inte mätt på sånt man äter utan mätt hur hög jag är. Jag är antingen 42 eller 43 cm och i agility är det en himlans stor skillnad. Så för att få ett intyg på mitt mått måste en auktoriserad agilitydomare mäta mig och det kan man göra vid en tävling. Så nu ska vi bara ta oss till en sådan.

 För vem vet om några år så är jag kanske en agilitystjärna.


Kramelikram

LivetärsåroligtochjagärsågladSalma

 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

5 september 2007 22:01

Ska försöka få Tosca mätt också. Hamnar hon i large-gruppen blir det nog inte tävling, bara träning. Är hon en mediumhund blir det nog tävling så småningom.

Vi har också tränat idag, fast inte agility. Men det börjar bli dags för det med snart.

 
Ingen bild

Primo

5 september 2007 22:08

Klart en stjärna blir en "stjärna"!!
Din beundrare och största "fan" ;)
"Primo el macho" ;)

 
Ingen bild

salma

5 september 2007 22:12

Helena: ja det är nog lite så matte tänker också. Skulle jag vara en large så är det inte lika roligt som om jag var en medium om vi ska tävla.

 
Ingen bild

salma

5 september 2007 22:13

Primo;););););););)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards