Direktlänk till inlägg 15 september 2007

tasstvätt

Av Mia - 15 september 2007 10:35

I morse blev jag anfallen av en sten. Den låg alldeles stilla och smög på mig i skogen. Men jag är en tuffing jag och skällde ut den. Åtminstonne var tuff där fram, bakbenen var något mindre tuffa, de skakade. Matte stannade och lät mig och stenen bli sams igen och faktiskt när jag sniffat lite på den så var den inte alls så farlig som jag trott.

 Har även blivit indragen i duschen för en tass och skäggtvätt, tydligen måste man ha rena tassar i Danmark. Matte har nämt att det ska bli lite putsning på pälsen med saxen senare idag.


 I går kväll tittade vi på en film på Tv med min namne Salma Hayek. Ja jag är faktiskt döpt efter henne. Det var husses ide´.......


Kramis

Salma

 
 
Jaxon

Jaxon

15 september 2007 10:53

Vad du är modig som vågar skälla ut stenen!!

Kramnos

http://Jaxon

 
Ingen bild

salma

15 september 2007 10:58

Mmmm men jag var lite rädd.

 
Ingen bild

Tosca

15 september 2007 11:15

Vi har inte haft några läskiga saker här på länge, förutom att nån sköt igår när vi tränade, jag och matte. Då blev jag rädd.

Håller med Jaxon - du är jättemodig! När jag gör så brukar min matte bara kalla mig knasboll.

 
Ingen bild

salma

15 september 2007 13:48

Tosca min matte kallar mig också för knasboll.

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

15 september 2007 17:40

Du är ju tuffare än stora hästar, för den jag hade för några år sedan, var också rädd för stora stenar. Skillnaden var att han tvärvände och stack därifrån.... efter mycket övertalning kunde han smygande ta sig förbi.

Han var fullständigt övertygad om att det satt minst en stor flock med vargar där bakom, som bara väntade på att få förvandla honom till en måltid.

Tar till mig din uppmaning och öppnar bloggen igen..

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

Primo

15 september 2007 20:55

Vi har såna stenar i Linköping med!! Ibland gömmer dom sig bakom träd eller högt gräs...jag står stilla och skäller!! Men matte och Acke bara går därifrån och då måste jag ju ta mod till mig....blundar och springer ALLT vad jag orkar! Sen får jag godis...MUMS det tycker jag om...vilket matte till sin stora fasa inte tycker om...altså hon tycker att jag är lite väl stort matvrak... men vaddå,stora män/ mycket mat!! Matte hälsar och säger att om ni ska till Stora stockholm ( vilket inte vi ska)så måste ni hälsa på här på vägen upp!!
Natti natt!

 
Ingen bild

salma

15 september 2007 22:33

HURRA ! Yvonne & Totti & Dino så glada vi blir över att åter få följa med i er träning, tävling och vardag.

 
Ingen bild

salma

15 september 2007 22:39

Primo vilken snäll matte du har som låter dig gå förbi läskiga saker. Min matte stannar och låter mig övervinna rädslan. Jag är en väldigt nyfiken tjej som trots att jag är rädd så jag skakar så bara måste jag kolla in vad det läskiga är.

OM vi ska till Stora Stockholm ( det beror lite på hur det går i morgon ) så ska vi åka nattåget upp och sedan hem på kvällen. Så tyvärr kan vi inte hälsa på då. Är ni helt säkra på att ni inte ska dit?

Kramis

 
Ingen bild

Primo

15 september 2007 22:50

Nja inte riktigt...jag måste ju förbi det jag tycker är läskigt...men om det är andra saker jag tycker är läbbiga, som tex oranga vägkoner, läskiga papperskorgar mm mm så sätter sig matte där och väntar tills jag kommer fram. Nu var det mest dom där anfallande stenarna som matte inte bryr sig om alla gånger, dom finns ju liksom lie överallt i skogen och vi är ju alltid lösa...Men en så länge har jag aldrig varit så rädd för något så att jag skakat...
-stumpan då, skulle ju vara där och hålla dig i tassen, som jag sagt förr;)!
Natti stumpan!

 
Ingen bild

Primo

15 september 2007 22:54

Oj missade att svara på en sak...
Tåg, låter läskigt...men jag har ju åkt Färja ioch för sig... Nej inget Stockholm, matte tycker inte om Storastockholm utställningen...massa folk överallt, jätte trångt och rörigt!
nosgos!

 
Ingen bild

salma

15 september 2007 23:05

Natti Primogubben!

 
Ingen bild

Tosca

15 september 2007 23:21

Inget som har med din blogg att göra, egentligen.
Men ja, mitt huvud såg okej ut - tills matte jämförde med prinsen (Tristan).
Och du ska bara veta, nu har hon klippt mig på kroppen igen (första gången sen i somras). Dock lät hon bli huvudet och benen den här gången, så vi får väl se hur jag ser ut i december.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards