Direktlänk till inlägg 17 september 2007

Vad är det som är så kul med utställningar?

Av Mia - 17 september 2007 11:55

Om man är hund som jag så är det roligt med utställningar därför att jag får uppmärksamhet, godis och träffar hundkompisar.

 Men för människorna då?

Min matte går upp mitt i natten (nästan) efter att knappt kunnat sovit nåt. Kör många mil och är jättenervös innan vi ska in. Ibland är hon sur när vi går ut ur ringen. Är detta kul?  Nej men ändå gör vi om det gång efter gång. I bland är hon ju faktiskt strålande glad.


 Och nu är det bestämt att vi kommer till Stora Stockholm. Pigan, tjejen som är anställd på mattes salong ska följa med. Min matte är lite annorlunda, istället för att bjuda personalen på julbord får de följa med på hundutställning. Undrar om de ska studera frisyrerna och få inspiration inför våren? Det är viktigt att man vidgar sina vyer för att få lite nytänkande i frisöryrket. Det gäller att ligga steget före som matte skulle sagt.


Kramis!

 Salmis

 
 
Ingen bild

Tessan

17 september 2007 15:52

Ha ha kanke skulle komma till Stockholm med en Sax och få en snygg frisyr på köpet!!
Vem vet, kanke att jag kommer och tittar utan "odjur"...
Tessan!

 
Jaxon

Jaxon

17 september 2007 16:20

Haha... vad väljer man..Lagotto eller julbord?? LAGOTTO!!! Du har en snäll matte du Salma!!

http://Jaxon

 
Ingen bild

salma

17 september 2007 19:06

Tessan du behöver inte ta med en sax, matte har alltid min med sig till utställningar. Sen är det bara att ta sig upp på trimbordet och trä snaran runt halsen.....

 
Ingen bild

salma

17 september 2007 19:25

Ja Jaxon tänk om fler arbetsplatser var som mattes salong. Tror att de flesta människor skulle må bättre av en hundutställning istället för en massa julmat.

 
Ingen bild

Petra

17 september 2007 21:47

Ha ha! Ja Linda berättade att ni skulle till Stockholm... :) Hon är numera riktigt hundvan! Mina hundar på dagarna och lite Salma emellanåt!

Vad roligt att det gick så bra i Danmark, ni nosar ju på cert heeela tiden, rätt som det är trillar poletten ner på domarna och de inser vem som är och varit snyggast heeela tiden!!! Snyggsalma så klart! Kramelikramis!

 
Ingen bild

La famiglia

17 september 2007 22:55

Va´ roligt att ni kommer hit. Behöver ni nattlogi så säg bara till. Det kan ordnas.

 
Ingen bild

Primo

17 september 2007 23:28

HJÄLP SALMA!! Din matte får inte sätta en snara runt min mattes hals!! Jag går i god för att hon säkert kan sitta på Trimbordet lungt och snällt endå....
Nattpuss!

 
Ingen bild

salma

18 september 2007 09:30

La F: Ja det ska bli roligt att träffa er igen i Stockholm om vi inte ses i Växjö. Vi ska sova på tåget, men om vi klantar till det och missar tåget hem så känns det tryggt med ert erbjudande.

 
Ingen bild

salma

18 september 2007 09:31

Ok Primo då litar vi på dig.

Godmorgonpuss!

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

18 september 2007 10:33

Mia:

Ytterligare ledtråd finns bland medd i bloggen...:-)

http://www.tottigalotti.se

 
Hannah & Tristan

Hannah & Tristan

18 september 2007 18:52

Vi visste väl att ni skulle ge med er till slut! ;) Det blir jätteroligt att träffa er igen i december. Pax för att baka saffransskorpor, det är ju trots allt adventstider då..

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

Salma

18 september 2007 23:22

Hmmm... ja min matte är inte såå svårövertalad när det gäller utställningar. Särskillt inte när det vankas Lagottofika. Saffransskorpor låter mumsigt. Hoppas min matte har tid att baka något också, hon jobbar ju som en galning sådär före jul. Annars blir det köpepepparkaka.... Men vi måste ju ha glögg också. Finns det någon närboende som kan ta med en termos? Den hinner ju svalna om den ska åka från Skåne.

 
Hannah

Hannah

19 september 2007 07:50

ja klart att vi måste ha glögg. jag kan ta med en termos

http://takycard.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards