Direktlänk till inlägg 25 september 2007

Nobbad av en snygg hane.

Av Mia - 25 september 2007 21:26

Oj så glad jag blev idag när vi mötte den belgiska vallhunden på slutet av morgonpromenaden. Sket totalt i att matte ropade på mig och sprang fram till honom och stajlade lite. Jag sprang runt runt slirade lite här och sprätte lite där men han bara stod och glodde på mig. Då tog jag en runda ner i en geggig bäck, tänkte att det skulle väl ändå imponera på grabben. Nej då han stod fortfarande stilla och glodde. Nå ja skit i honom då, bäst att springa efter matte som då gått en bra bit bort. Tydligen ville hon inte kännas vid mig. Jag vågade inte komma till henne fast hon kallade glatt och lockade. Visste ju så väl att jag gjort fel. Då går matte ut i skogen och gömmer sig, jag går efter men inte ända fram såklart för jag vet att hon gör så för att kunna fånga mig. Hon provade lite här och lite där, men nej då mig luarar hon inte.

 Till sist bestämmer hon sig för att gå slingan en gång till och jag hänger med på lagom avstånd. Sen försökte hon med hopp upp på stenen leken, jösses tror hon verkligen att jag är så lättlurad.

 Efter ett tag så vågar jag mig äntligen fram till hennes ben och då fick jag godis, men hon tog inte mig. Kanske var hon inte så arg i alla fall. När jag gått fint bredvid benet ett tag och fått godis flera gånger så säger matte sitt och jag sätter mig, då kopplar hon mig och ser väldigt nöjd ut. Vaddå det var väl inget, vid det här laget hade jag redan glömt att jag varit olydig.

 När vi kom till jobbet, lite senare än vanligt, så anade jag vad som väntade. En dusch. Matte gillar inte när halva jag är brun av geggamojja.

 Sen låg jag och försökte torka hela förmiddagen men när det var dags för lunchpromenaden var jag inte riktigt torr. Min matte är så omtänksam och ville inte att jag skulle frysa.

Så då råkade jag ut för detta..... Hallå matte man ska inte föna Lagottos!

 Det var både läskigt och mysigt. Varmt och gott blev det i alla fall.


Voff voff!

Salma

 
 
Tristan

Tristan

25 september 2007 22:00

jag går och gömmer mig när matte fönar håret, det är läskigt!

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

Primo

25 september 2007 22:33

Jag tycker det är både läskigt och spännande på samma gång! Jag går in i badrummet, då blåser matte på mig, jag skuttar undan och skäller lite men sen vill jag in igen...
Men du har det ju "lyxigt" får ju bli fönad av ett proffs!!
Puss på din vackra nos!!

 
Jaxon

Jaxon

26 september 2007 06:55

Jag har oxå råkat ut för fönen, den och jag är ovänner!!Det är bättre att bli omstoppad av en varm filt och somna i den. Fast har man proffs som jobbar med en så hade jag oxå stått fint!!

http://Jaxon

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

26 september 2007 21:16

Du är väl aldrig olydig Salma, bara lite energisk och vetgirig....eller?

http://www.tottigalotti.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards