Direktlänk till inlägg 1 oktober 2007

Är man söt så gör det inte så mycket att man är busig.

Av Mia - 1 oktober 2007 21:56

Idag har jag fått följa med Fia på hennes runda i skogen. Trevligt med sällskap och lite ny miljö. Jag skötte mig jättebra tyckte matte och visst får jag hålla med henne att jag var duktig.


 När det gäller skorna som jag åt upp i fredags så har matte hjälpt mig att skicka ett sms till praktikanten för att förbereda henne på vad som väntar när hon kommer på torsdag...... det bådar inte så gott för vi har inte fått nåt svar av henne än.


 På dagens tuggfront så har jag jobbat på en heltäckningsmatta  här hemma. Tänkte hjälpa matte och husse med att få ut den för de borde verkligen inte ha den kvar. I och för sig börjar det komma på modet igen med heltäckande mattor men man ska inte ha dem i hallen.


Voff!

Salma

 
 
Ingen bild

Primo

1 oktober 2007 22:23

ÄNTLIGEN!
Jag har altså suttit vid denna 4-kantiga burk hela kvällen för att få veta vad du gjort idag....Oj synd att jag inte bor i närheten, då kunde vi hjälpas åt med "nyrenoveringen" av erat hus;)Jag är ju som sagt var bra på att flisa lister och bita upp hål i betongväggar, tänk vad snygg vi kunde fått det!
Natti lilla "inredningsarkitekten"

 
Jaxon

Jaxon

2 oktober 2007 07:37

Instämmer! Är det sant att man får tugga på mattan hos dig utan att matte blir sur.. ett sådant hem vill jag bo i.

http://Jaxon

 
Ingen bild

salma

2 oktober 2007 09:23

Ja Primo det skulle verkligen behövas en renovering i vårt hus så snällt att du vill hjälpa till.

Kramis

 
Ingen bild

salma

2 oktober 2007 09:25

Jaxon: Sant och sant att man får tugga vårt hus, det gäller att passa på när matte gör något annat. I går kväll satt hon vid datorn och då märker hon inte alltid vad jag gör.

Kramis

 
Ingen bild

Tosca

2 oktober 2007 20:38

Jösses syrran. Du är värre än mig! Nog för att jag är busig, men förstört mattor har jag inte gjort (bara kissat på dem när jag var liten).
Däremot smakade jag på knopparna på hyllan i hallen när jag var liten....och på soffbordet...och på en ärvd stol...och på trösklarna. Men det var länge sen nu.

 
Ingen bild

salma

2 oktober 2007 21:59

Knoppar har jag tuggat på hos mormor, soffbordet tuggade jag på i ena hörnan nån vecka efter det kom in i huset. Jag har slitit av klädselna från två ärvda stolar. Trösklar däremot har jag inte tuggat på utan jag tog golvplanken i stället. Vi har sånt där gammalt trägolv i vårt hus med mellanrum mellan planken så man kommer ner med tänderna.
Tosca, Ja jag är nog värst....

 
Ingen bild

Primo

2 oktober 2007 22:13

SNÄLLA SALMA KOM OCH BO PÅ EVEDAL NATTEN INNAN VÄXJÖ!! OOOH så skojj...bara det att matte säger ju att du löper;) OCK?

 
Dino

Dino

2 oktober 2007 22:27

När jag var lite valp, så var det precis nyrenoverat i ett rum. Nya gipsskivor med nya tapeter på. Dom gillade jag, så jag gjorde ett fint hål i väggen. Gisp var gott, när jag väl hade ätit upp tapeten.

Nu är jag en riktig "man" och gör inte sådant längre. Nu kan dom tapetsera bäst dom vill, är inte intresserad. Jag har andra intressen istället. typ; brudar....

http://www.marinodino.se

 
Ingen bild

salma

2 oktober 2007 22:40

Ja du Primo vi funderar på om vi ska eller inte.
Och det där med löpet, matte går och kollar mig varje dag nu för hon vill så gärna att jag ska börja nu. Det är på gång men jag tror att jag håller mig tills Växjö för jag ska ju träffa dig då :-)
puss o kram

 
Ingen bild

salma

2 oktober 2007 22:44

Tjena Dino !
Så du har också varit en buse. Tapeter har jag ätit på jobbet men gips har jag inte smakat ännu...
Så du menar att man slutar med bus när man blir äldre.... och blir intresserad av brudar. Oj undrar om det stämmer på mig :-o

kramis

 
Ingen bild

Tosca

3 oktober 2007 22:01

Matte vill påminna mig om att jag nyligen (ett par veckor sen) smakat på mammas (mattes mamma) stolar på balkongen. Fina stolar, enligt matte.

 
Ingen bild

salma

3 oktober 2007 22:09

Du Tosca det där smakandet på det ena och andra måste ju ligga i våra gener eller hur? Chicabeams-genen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards