Alla inlägg den 7 december 2007

Av Mia - 7 december 2007 21:46

I morse när vi skulle gå rundan före jobbet så mötte vi Fia och hennes matte. Så vi gick den tillsammans. Fia berättade att en vän till henne, en hane skulle hänga med henne på förmiddagen och hon lovade att de skulle komma in på mitt jobb så jag fick träffa honom.

 Ja nu blev det mötet inte särskillt trevligt enligt min mening. Men Fia hon hade trevligt. Hon löper och tydligen är hon närmare höglöp än vad hennes matte trott. Så hon ställer sig lite utmanande och lägger svansen åt sidan.  Hanen struntar då fullkommligt i mig och har bara ögon för Fia.

 Jag blir då skitsur och sätter mig i en hörna......på sladden till radion som dras ut. Inte ska det vara nån romantisk bakgrundsmusik om jag får bestämma.

 Fias matte blir lite nervös och utbrister "Kondom, vi måste använda kondom"

"Men var ska vi hitta en sån liten kondom" säger min matte (bra sagt matte, för liten var just det rätta ordet...... ha ha ha).

"Kolla här ligger ju tio stycken" säger Fias matte som just hittat ett par latexhandskar (matte brukar använda sådana när hon färgar hår).

 Ta lillfingret, tänker jag.


Nåja han var lite tafatt den där grabben så det blev inget i mitt fikarum som tur var. Sedan fick jag höra att han hade fått ha ett skvättskydd på sig resten av förmiddagen.

 Jag kom över min surhet lagom till lunch och tog med Fia på vår lunchpromenad. Hon är ju trots allt min älskade bästis.

Här står vi i ösregnet på trottoaren.


Trevlig helg!

Salma

Ovido - Quiz & Flashcards