Direktlänk till inlägg 1 april 2008

Vad är detta för orm?

Av Mia - 1 april 2008 21:33

I dag på lunch promenaden sprang vi på denna filur.

Är det någon som vet ifall det är en snok eller huggorm? Den var helt svart och ca 35-40cm lång.

Både jag och matte tyckte den var läskig. Matte fick zooma en hel del för att fota den för hon vågade inte gå nära. Jag kände ju av mattes oro så jag bestämde mig för att detta var ett ont ting.

Lite skönt bad i bäcken. Här försöker jag fånga luftbubblorna i vattnet.

Ikväll fick jag vara hos Fia när matte jobbade på gymmet, skoj. Vi busade med en Samojedkille.


Svansvift

Salma

 
 
Ingen bild

Fia

1 april 2008 21:44

Är det inte en lagottosnok, tycker den ser lite krullig ut i pälsen....:-)

Hopp och skutt

 
Basta & Fixa & matte

Basta & Fixa & matte

1 april 2008 21:46

Läskigt med ormar!!!!
Tror det är en snok, hade varit enkelt om man sett huvvet på den. Huggormar har ett zigzagmönster på ryggen ........
Nosgos

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

1 april 2008 21:52

Meeen Fia skärp dig!!!!

 
Ingen bild

salma

1 april 2008 21:53

Matte hoppas det var en snok. Huvudet är i mitten, det var inga gula prickar.... Därför tvekar hon på vilken sort det är, för visst brukar snokar ha fläckar bak öronen.

 
Ingen bild

Tristan

1 april 2008 22:00

Jag tror att det är en kobra! Ska jag komma och rädda dig från onda kobror?

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

1 april 2008 22:05

Nog för att det är 1:a april idag Tristan ....... men allvarligt en kobra!!!!???
Kunde lika gärna vara en anakonda då ......

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Primo

1 april 2008 22:38

Näää nu får ni sluta skämta!! Det är faktiskt Salmis liv vi pratar om...Hoppas din matte har cortisontabletter i fickan ifall det skulle vara huggorm?? Min matte har alltid med sig sådana ifall att. Det kan ju faktiskt vara frågan mellan liv eller död! Inte för att skrämmas eller så;)
Jag hoppas det är en snok ( kanske en Malte? )
Kramis gumman...blä för ormar!

 
Krölle, Alessia & Intensa

Krölle, Alessia & Intensa

1 april 2008 23:03

Tänk om det är en boa? Såna kan man ha om halsen, har vi hört
Puss puss puss

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

molle

2 april 2008 15:47

Men ,,, ge en stor eloge till matte som våga fota denna ""DAGGMASK"" min matte har sprungit vill jag lova.

 
Ingen bild

Helena o Tosca

2 april 2008 19:05

Finns ju svarta huggormar också, kan vara svårt att se sicksackmönstret på dom.
Vet ni hur lång den var?

 
Ingen bild

salma

2 april 2008 21:10

Ha ha här var det många bud på vad det är på bilden minsann.
Husse har kollat upp på Wikipedia och där står det att:
Svarta huggormar utan sick-sack band finns och är mycket lika svarta snokar. Men att snokar har gula fläckar på sidan av huvudet. MEN det finns snokar utan fläckar. ÖHHH!!!
Huggormar har vertikala pupiller (som katter) Snokar har runda.
Av detta blev vi ju inte så mycket klokare för matte GLÖMDE att kolla in pupillerna.

Så om ni springer på en orm i skogen KOLLA pupillerna, eller spring snabbt som sjutton därifrån.

 
Ingen bild

Primo

2 april 2008 23:15

Men GLÖMDE hon kolla pupillerna, ja suck dessa mattar;)inget gör dom ordentligt...

Puss på "snoken" från Primotoken!

 
Ingen bild

Helena o Tosca

3 april 2008 10:08

Snokar kan blinka också, det kan inte ormar.
Om man nu som sagt står stilla så länge att man kan se det....

 
Ingen bild

malte o snokas me matte

3 april 2008 11:45

vilken orm det än var så klappa den inte!
vi var i hässleholm igåro när vi gick förbi en frisersalong kolla vi in lite extra men vi såg ingen salma el matte, idag sa la famiglia vad den hette, he he roligt namn syftar den på salma?, men den salongen såg vi ej...vi fikade gott på café madrix o shoppade skor o lite annat smått ogott innan vi dundrade söderöver o kollade hus.

 
Ingen bild

salma

3 april 2008 12:34

Tosca: Sjutton också att vi inte kollade om den kunde blinka.

 
Ingen bild

salma

3 april 2008 12:38

Malte o Snokas o matte: Ja namnet på salongen passar himla bra till mig. Men namnet på salongen kom först, redan 1993. Jag kom 2006. Men matte visst väl redan då vad som passade henne.
Om ni hittar ett hus i närheten av Hässleholm så ska jag visa er alla bra kisserundor.

 
Ingen bild

malte o snokas matte

4 april 2008 15:37

appropå ormar...vi bor ju i småland ännu så länge o omgärdas av stenmurar överallt o i dom finns det...mkt orm. Förra året dödade min man 9 huggormar på tomten. vi vet att man inte ska döda dom utan ta dem i en hink o lämna dem i skogen. Men vi bor mitt i skogen så vad händer jo de kommer tillbaka. o eftersom vi har två lösa hundar på tomten tar vi det säkra för det osäkra o slår ihjäl de otäckingarna.

 
Ingen bild

Helena o Tosca

4 april 2008 21:57

Glöm blinkningarna....jag tänkte ju på kopparorm, som är en ödla...Ormar blinkar inte och snoken är en orm.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards