Direktlänk till inlägg 16 augusti 2008

Vejen

Av Mia - 16 augusti 2008 18:13

Jag har varit på äventyr i Vejen i helgen.

Här har jag precis kommit fram till stugan som vi bodde i och ligger utanför och spanar.

Precis vid campingen fanns det en fiskedamm. Här står jag och längtar efter att ta ett dopp i dammen.

Åh Tristan du skulle ha varit med vi kunde badat tillsammans i dammen. Tristan som skulle gjort mig sällskap till Vejen blev sjuk och fick stanna hemma. Krya på dig Trisse.

Är man i Danmark så ska det ätas pölser så klart.

Mums vad gott!

Smask smask!

I dag var det dags för utställning och när vi kom dit träffade jag ....

...min mormor.

Jag och mormor. Visst är vi lite lika?

Mormor Mena 9 år. Nuch, Such Längden's Chocolatemint.

Jag tog en vila innan det var dags att gå in ringen.

Så var det dags att visa upp sig.

Domaren ville ha upp oss på bordet. Det syns på mattes blick vad hon tyckte om det.....

Nåja jag fick komma ner igen från bordet.

Och så sprang vi ett varv.

Jag fick excellent och blev 3:a i öppen klassen.

Mormor i ringen, hon kom precis före mig på 2:a plats i öppenklassen.

Kram Salma

 
 
Ingen bild

Helen och Totte.

16 augusti 2008 18:57

Hejsan!Grattis till eran placering. Certet kommer snart ska ni se.
Hoppas ni har haft det trevligt i Danmark. Jättefina bilder.
Kram.

 
Ingen bild

Fyllehunden Tristan

16 augusti 2008 19:35

åhh vad jag önskar att jag hade fått vara med. du måste ha saknat mig jättemycket och jag har saknat dig. men vi får ta en resa någon annan gång. Förövrigt så säger matte att jag inte är lika fyllehundig längre dvs jag är inte lika vinglig. Ps, jag tycker du borde ha vunnit, du var lätt snyggaste tiken där.

 
Ingen bild

Primo

16 augusti 2008 20:54

Håller med Tristan om att du var snyggast( även om jag fortfarande är sur och svartis på honom;) )...

Pölsen såg ju helt ok ut även om jag inte ätit sådana röda pölser....varmt och gött verkar ni oxå haft det!
Slängkyssar till dig prinsessan!

 
Ingen bild

salma

16 augusti 2008 22:10

Tack Totte!

 
Ingen bild

salma

16 augusti 2008 22:16

Tristan: Visst saknade jag dig, klart vi ska åka en annan gång. Skynda dig nu och bli frisk.

kram

 
Ingen bild

salma

16 augusti 2008 22:19

Men Primo har du aldrig ätit pölsa. Din gammelmatte får allt ta och köpa ett paket till dig nästa gång hon åker till Helsingör.

Slängpuss till prinsen!

 
pia

pia

16 augusti 2008 23:20

Grattis till bra resultat i Vejen. Jag lovar att jag ska köpa "röde pölser" till Primo.
Kram på er sötnosar

http://lagottoflickorna

 
Jaxon

Jaxon

17 augusti 2008 10:31

Grattis till den fina placeringen, blir det cert på Sofiero tro???:)

http://Jaxon

 
Ofelia

Ofelia

17 augusti 2008 13:09

Hello! Grattis till placeringen! Jag ser att du ätit gott under semestern och träffat släkten. Vad kul!

Kramis kompis

http://www.lagotto-ofelia.bloggagratis.se

 
Yvonne och Galotterna

Yvonne och Galotterna

17 augusti 2008 14:51

Så trevligt ni haft det och bra placering blev det också. Grattis! Härliga bilder.

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

salma

17 augusti 2008 16:59

Tack Pia! Så bra att du fixar pölser till Primo =).

 
Ingen bild

salma

17 augusti 2008 17:00

Tack Jaxon!

Cert på Sofiero? Ja man kan ju alltid hoppas. Kanske är det du som tar ett där =).

 
Ingen bild

salma

17 augusti 2008 17:02

Tack Ofelia!

Japp pölsen var inte dum och visst är det häftigt att man stöter på sin Norska mormor i Danmark.

 
Ingen bild

salma

17 augusti 2008 17:02

Tack Yvonne och Galotterna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards