Direktlänk till inlägg 17 augusti 2008

Utställningspaus

Av Mia - 17 augusti 2008 19:44

Ja det är vad matte har lovat mig, utställningspaus i tre veckor. Skönt tänkte jag inget pillande med pälsen och så FÅR man bli smutsig. Trodde jag.....

 Dagen började med klippning, tovutredning och kamning. Stora ullbollar drogs loss från mig. Tydligen är detta en slags förberedelse inför nästa utställning som är om tre veckor på Öland.

 Till den utställningen är det 25st Lagotto anmälda och domarbyte har det blivit.


 Jag har fått en ny grej som jag älskar - att springa med husse. Vi gör det ungefär varannan dag och så fort han snörar på springskorna och tar min sele kommer jag rusande mot honom så att han inte ska glömma mig. Ja springa och springa föresten, husse springer - jag travar. Jag är jätteduktig som springer travar bredvid honom och håller min position perfekt hela tiden. När vi kommer hem får jag en morot =).


 I dag har matte och jag gått en lång runda i skogen. När vi nästan var hemma igen och gick förbi det stället där Tristan visade mig hur man söker tryffel så stannade jag. Matte gick men jag vägrade komma till henne när hon kallade på mig. Jag kände ju dofter från marken som lockade mig till att börja gräva. Jag letade på flera ställen envist och ihärdigt för långt därbak i bakhuvudet var det nånting som sa att jag skulle söka något här på denna platsen. Tyvärr hittade jag aldrig någon hartryffel men det är nog bara fråga om lite mer träning innan jag på egen hand kan leta upp dem.


Kramas lite mera!

 Salma

 
 
Ingen bild

Primo

17 augusti 2008 22:55

Ja käre nån vad du far runt överallt!! Matte vill väl aldrig få det där championatet på dig eller;)

Duktig du är som är ute och springer! Matte säger att jag oxå skulle behöva konditonsträna, men här är det ingen som springer....husse åker inlines men det går alldeles för fort! Cykla har ju matte börjat lite smått med men det gör visst väldigt ont i hennes nacke och axel då:(

Puss på dig snuttan!

 
Yvonne och Galotterna

Yvonne och Galotterna

18 augusti 2008 09:28

Du glömmer väl inte bort att, du har lovat leta tryffel när du kommer till Floda?

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

Tristan

18 augusti 2008 09:58

Salma det är härligt att höra att du kommer ihåg vad jag lärt dig. *nosgos*

 
Ingen bild

Primo

18 augusti 2008 11:35

Åhhh Salma det värmde;)
puss hjärtat!

 
Ingen bild

salma

18 augusti 2008 11:50

Primo:Ja jag börjar bli väldigt berest nu =).
Du kan väl komma hem till mig för ett konditionsträningsläger så kan vi springa tillsammans.

puss hjärtat!

 
Ingen bild

salma

18 augusti 2008 11:52

Yvonne: Oj har jag lovat det! Då får jag sätta fart med att lära mig att verkligen få upp de där tryfflarna.

 
Ingen bild

salma

18 augusti 2008 11:53

Tristan: Ja jag kommer nästan ihåg hur man gör men behöver gå en kurs till med dig.

Krya på dig hjärtat!

 
Ingen bild

Tristan

18 augusti 2008 16:42

Det är bara att du bokar in en kurs!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards