Direktlänk till inlägg 6 september 2008

Utställning på Öland

Av Mia - 6 september 2008 23:31

Börjar dagens blogg med denna bild. Grattis Totte! (min halvbror)

Men nu ska jag ta dagen från början.

Så här startade jag min lördagsmorgon kl 06.00 Mattemys.

Sedan bar det iväg till utställningen.

Jag kom 3:a i Öppenklassen med ck och blev BT-reserv.

Totte blev BIR och här står han i uppsamlingsringen inför BIG finalen.

Oj oj oj här har han råkat sätta sig ner så det blir storstädning av bakpartiet. Vår uppfödare Tina och hennes dotter Linda kyler ner sig med varsin Cola.

När det var lite paus i utställandet passade vi på att umgås, dvs. slick i örat.

Sedan var det dags för Totte att göra entre i stora ringen. Och vilken final han gör......

HURRA en 3:e placering i grupp 8!

GRATTIS KILLEN du är BÄST & SNYGGAST!

Min matte hoppade och studsade, torkade tårar och tjoade. Man kunde minst tro att det var hon som kom på 3:e platsen. I och för sig tyckte hon nog det själv eftersom det var hon som hade klippt Totte.

Nej nu orkar jag inte mer idag.

Go Natt!

Salma


 
 
Ingen bild

Helena o Tosca

6 september 2008 23:56

Vilken tur att vi gick ut på nätet så här mitt i natten (kollar busstider).
Synd att du inte fick sista certet, men oj - vilken kille han är, Totte!!
Wohooo, vi jublar här hemma och väcker grannarna!

 
Ingen bild

salma

7 september 2008 00:08

Tosca: Ja vilken kille han är vår bror =). Jag sitter här mitt i natten och försöker komma in på din blogg och önska dig lycka till i Högbo men din blogg vill inte med mig just nu. Lycka till!

 
Ingen bild

Helena (o Tosca)

7 september 2008 00:30

Vår blogg vill inte med oss just nu heller.
Tosca ligger på rygg och snusar, inte ett dugg nervös inför imorgon. Det är nog jag, i och med att jag klippt henne själv denna gång...det är nog därför jag fortfarande är online.

 
Yvonne och Galotterna

Yvonne och Galotterna

7 september 2008 07:51

Totte, Totte, vem är väl som du? Möjligen hans pappa då... :-) Stort grattis Mia som klippte till en BIG-3 frisyr. Grattis Helen som visade Totte så fint.

Grattis till dig Salma för din placering var också jättebra.

http://www.tottigalotti.se

 
Ofelia

Ofelia

7 september 2008 09:26

Grattis Salma finfint resultat. Certet väntar på dig i Sofiero.

Jag är avundsjuk, du får mysa med din stilige bror. Stort Grattis till Totte och matte Helen.

Kramis

http://www.lagotto-ofelia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hannah & Trisse

7 september 2008 09:56

Ett stort Grattis från oss!

 
Ingen bild

molle

7 september 2008 10:00

grattis till 3:e platsen...

 
Jaxon

Jaxon

7 september 2008 10:52

Grattis till din placering!!! Ska bli så roligt att träffa dig på Sofiero!!

http://Jaxon

 
Ingen bild

Primo

7 september 2008 12:50

GRATTIS GRSTTIS MIN FINA FINA SALMA!! GRATTIS TOTTE SNYGGA SNYGGA KILLE!!!

Härligt jobbat på alla fronter...här börjar matte pilla på min päls BLÄÄÄÄ!! Bad igår, lite tovutredning....Matte säger att min päls är totalt omedgörlig nu,benen bara tovar hur hun än gör!! OCK? säger jag som alltid;) Snart syns vi, vi åker fred.em till Pia!
Puss sötnos ( visst var ormen fiiiin;) )

 
Ingen bild

salma

7 september 2008 21:28

Yvonne: Tack så mycket! Grattis till Totti som har en sån fin son =).

 
Ingen bild

salma

7 september 2008 21:35

Tack Ofelia!
Ja du ska vara avundsjuk på mig för Totte är supergo. Synd att han är min bror....

 
Ingen bild

salma

7 september 2008 21:36

Tack Hannah o Trisse!

 
Ingen bild

salma

7 september 2008 21:36

Tack Molle !

 
Ingen bild

salma

7 september 2008 21:45

Tack Jaxon! Vi ses!

 
Ingen bild

salma

7 september 2008 21:46

Åh min Primo tänk att vi ska få träffas på söndag =).
Längtar....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards