Direktlänk till inlägg 26 september 2008

Hurra för praktikanter

Av Mia - 26 september 2008 20:22

Vi har fått en ny praktikant på jobbet. Ja egentligen har vi två men den som är där på tors- och fredagar är min favorit just nu.

 Jag gjorde ett otroligt fynd i hennes väska igår. En plastpåse med en macka i. Ingen märkte någor heller..... Inte min matte i alla fall. Praktianten såg ganska fundersam ut när hon skulle äta sin macka men vågade inte säga något. Så idag när matte hittade plastbitar i min säng blev min hemlis avslöjad. Matte frågade om praktikanten hade haft något i en påse. Jo då en skinkmacka var saknad.....

 Jämfört med vad jag ätit på från andra paraktikanter så var detta ett snällt bus. När jag var mindre så testade jag att äta en mobiltelefon och ett par skor.


Mums mums
Salma

 
 
Ingen bild

Primo

26 september 2008 22:17

Vi Lagottisar måste härstamma från värsta "tjyvarsläktet";) jag snodde mattes macka idag...hi hi, men den var inte färdig det var inget pålägg på :(
Puss!

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

26 september 2008 22:48

Vadå tjyvarsläkte? Detta är något ytterst normalt för en väl tänkande och HUNGRIG Lagotto.
Voff o pussar

http://lagottoflickorna

 
Ofelia

Ofelia

26 september 2008 23:35

Men så är det väl - obevakad mat är till oss lagottisar. Härom kvällen så smakade jag (åt upp) lillmatte I's nybakade scones som stod på tv-bordet medan hon var och hämtade dricka i köket. Oj vad hon skällde när hon kom tillbaka men jag bara slickade mig om munnen och såg allmänt förvirrad ut.

http://www.lagotto-ofelia.bloggagratis.se

 
ms

ms

27 september 2008 09:30

hej salma !

javisst är vi duktiga, jag kom åt en helfalukorvsring häromdagen, jag kunde sträcka mig upp på mattes diskbänk och där låg den för att tina upp det tog en lång stund unnan min matte kom på mig så jag hann äta upp sisådär halva ringen, mumsfilibabba var det, men tyvärr fick jag ingen kvällsmat senare, men det gjorde inte så mycket var ju mätt och korvbelåten, siyuu, Bibilina

http://www.bellagotto.se

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

27 september 2008 09:48

Hmmm ......
Är vi väluppfostrade eller !!??? Matte säger det i alla fall ...........
Här rör man inget på köksbänkar eller bord!!!
Man kanske testar när man är liten o jättesöt
men den minan går man bara på nån gång.
Däremot mackor i en väska kanske kan vara som att "bjuda in" en jycke att smaka, om den står på golvet vill säga .......... vi har aldrig blivit utsatta för frestelsen.

Voff voff

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Hannah

27 september 2008 16:46

stackars praktikant som inget vågade säga

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards