Direktlänk till inlägg 9 oktober 2008

Jag och lillmatte har en deal.

Av Mia - 9 oktober 2008 21:10

På morgonen när lillmatte äter frukost har vi båda kommit överens om en hemlig deal i tyst samspråk. När hon inte orkar äta mer macka blir hon kissnödig och måste gå ifrån. Lämnar sin macka på bordet så klart. Matte vaktar den givetvis men matte har inte alltid stenkoll. Det räcker med en liten sekund för mig att norpa åt mig mackan när matte tittar bort.

 Lillmatte blir glad och nöjd som slipper äta upp, för har hunden dvs. jag slickat på mackan så slipper hon den. Jag blir glad och nöjd som får smaka mackan ibland har jag tur som t o m hinner svälja en bit innan matte gräver ut den ur munnen på mig och släpar ut mig från köket i nackskinnet.

 Barn är underbara!


Jag och lillmatte 26 mars 2006, dagen efter jag kom hem.

Salma

 
 
Ingen bild

Primo

9 oktober 2008 21:37

Sådana dealar gillar jag ;) tyvärr har jag ingen som jag har sådana "dealar" med, så jag fixar dom liksom med mig själv;)snor allt som glöms,tappas eller liksom "bara" ligger där oh väntar på mig....;)
Natti natt min skatt!

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

10 oktober 2008 01:43

Vi har det också som Primo så vi fixar gottisar helt själva.
Mackvoff o mackpussar

http://lagottoflickorna

 
Hannah

Hannah

10 oktober 2008 16:00

Ni är såå söta, både du salma och lilla F.

http://takycard.blogg.se

 
molle

molle

11 oktober 2008 09:40

bra deal, men vore ju bättre om lillmatte tog mackan med sej och gav den till dej när hon går på toa,, då slipper du ju upp på bordet..

http://bobmarleys.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards