Alla inlägg under januari 2009

Av Mia - 16 januari 2009 20:15

Vi fick hemläxa från hundsimmet igår. Jag ska ligga på sidan och slappna av, det är svårt, och matte ska dra i mina ben. Vi har tränat några gånger och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag gillar det eller inte. Meningen är att jag ska vänja mig vid att bli stretchad. Stretcha ska man göra för att få långa smidiga muskler. Kanske kan jag springa ännu fortare då......


Salmis

Av Mia - 15 januari 2009 20:12

I dag har jag varit på något spännande. Ett ställe med en simbassäng där bara hundar får simma. Först fick jag spola av mina tassar och ta på mig en flytväst och sedan gå ner i bassängen. Lite tveksam var jag men matte lockade ner mig i vattnet. Jag simmade runt runt medans matte sprang utanför och pratade med mig.

 Lite knixigt var det att byta håll men jag fixade det.

Eftersom det var första gången för mig så var det två personer från kliniken som hjälpte mig och matte. Det var ju förstås matte som mest behövde hjälp med att fatta hur allt skulle gå till. När jag simmat ca 5-10 minuter så fick jag komma upp igen. Då blev jag duschad för att få bort klorvattnet och sedan torkad. Därefter var det dags för stretching. När man stretchar ska man helst ligga ner på sidan. Det är jag inte van vid och hade därför svårt att slappna av. Men personalen var verkligen duktiga som tog det lugnt med mig och jag förstod till sist att det här är inte läskigt, kanske kan det till och med bli skönt.....

 Nästa vecka ska jag dit igen och då får vi hjälp av en person, sedan ska matte klara av det själv.


plask plask

Salma vattenhund

Av Mia - 14 januari 2009 22:44

Jag och mina vänner Siri och Fia.

Idag har jag fått vara hemma hos Fia och Siri när matte jobbade på gymmet. När matte skulle hämta mig ville jag inte följa med henne. Jag hade precis hjälpt Fias och Siris husse med att fixa lite soppa som han skulle äta. Jag hade ju liksom tänkt mig att få smaka lite på den.


 Här kommer några bilder från igår när vi busade på salongen.

Här har Fia slagit knut på mig.

Stopp stopp nu är ni två mot en.

Siri gör sig redo för en attack.

Oj jag har visst en Fia i örat.

Snipp snapp snut så var buset slut.


Salma

Av Mia - 11 januari 2009 16:07

Ja idag var det dags den där pälstortyren.

Först klippte matte mig så jag blev liten och tunn. Sedan kardade hon hela mig, ja inte huvudet förstås. Sen tog hon stålkammen och drog igenom pälsen och efter det var jag stor och fluffig. Det blev massor av gammal ull på golvet. Jag ser inte riktigt klok ut men vad gör det jag är ju samma Salma på insidan. Jag fick även manikyr och öronstädning. Det sköna är ju att det kommer att dröja längen innan jag måste plågas igen.


Fluffiga Salmis

Av Mia - 10 januari 2009 22:49

Ja det är det enda jag tänker på nuförtiden ÄTA. Jag är hungrig jämt.

 I dag tappade matte en köttbulle på golvet, hon hann knappt märka att hon gjort det förrän den var i min mun. Snabbt som ögat tänkte jag tugga i mig den. Men denna köttbulle var inte som andra köttbullar. Den var stenhård och kall. Jag fick springa undan med den för att kunna äta upp den i fred.


 Jag är skitig. Det är ganska länge nu till nästa utställning så jag får skita ner mig så mycket jag vill.  Tovorna har pluppat upp i stora flockar på min kropp sedan My Dog. Men jag åker säkert på en pälstortyr snart.


Salma

Av Mia - 8 januari 2009 22:45

knappt att blogga. Matte drar runt mig på en massa matteaktiviteter på kvällarna. Vilket innebär att jag får vänta i buren när matte gör roliga saker.


Matte har fått för sig att vi ska leka i snön. Hon springer, hoppar och tjoar och tycker att jag ska göra likadant. Men jag orkar inte.... Ni vet jag har ju löpt och eftersom jag inte fick träffa någon hane då så måste jag ju vara skendräktig. När jag är skendräktig vill jag inte busa, helst bara vila och ÄTA. Äta massor av goda saker och helst hela tiden. Men tror ni att jag får det? Nejdå, jag ska aktiveras och så får jag MINDRE mat än normalt. Människor är knasiga.


Fias butik har fått en butiksvakt. En sån där som kollar att ingen snattar. Siri heter hon och är 12 veckor och när jag kommer in för att lukta på godsakerna står hon och kollar på mig hela tiden med sina stränga ögon. Så något provsmakande är det inte tal om numera. Men hallå! Fias matte, har du inte hört att det är förbjudet med barn valparbete.


Salma

Av Mia - 6 januari 2009 12:10

Då har jag varit på My Dog igen.

Där träffade jag Errol som blev Champion igår.

Fick en hel del tips av honom viskat i mitt öra hur man gör för att lyckas ta det där tredje certet.

Matte laddade och koncentrade sig inför uppgiften.....

Men nej det var inte dags idag heller. Jag kom 3:a i öppenklassen precis som igår.

Salma

Av Mia - 5 januari 2009 20:41

I dag blev jag inte champion.Det innebär att spänningen om att lyckas vinna ett sista cert är kvar =).

Här står jag i ringen tidigt på morgonen. jag och matte kom såklart först till ringen. Jag vi var faktiskt först av alla upp på ovanvåningen där vår ring var.

Jag kom trea i öppenklassen.

Vi träffade en massa trevliga människor och hundar vid ringen =). Efter bedömningen gick vi och tittade på agility. Mina agilityfröknar Petra och Jeanette tävlade och det ville vi ju se.

 Sedan kollade vi in finalerna i stora ringen innan vi åkte tillbaka till Floda.


Nu är jag trött!

Salma


Ovido - Quiz & Flashcards