Direktlänk till inlägg 25 april 2007

Ledig

Av Mia - 25 april 2007 22:33

I dag har jag bara varit ledig. Inget jobb, inga kurser. Jag tog till och med lite ledigt från altanen. Vår lilla människa Filippa var snäll och öppnade grinden och lät mig smita ut när matte inte var i närheten. Matte kom efter en stund och ville leka med mig. Men jag VET att hon inte ville leka utan bara fånga mig. Så jag sprang runt lite och lattjade med henne, kom så där precis utom räckhåll för att sedan kasta mig åt sidan och iväg. Jag vet så väl att jag gör fel men jag kan bara inte låta bli att reta henne. Efter ett tag gav hon upp och började prata med grannen istället. Han kom över på vår tomt och då blev jag glad och ville välkomna honom, MEN som tack för välkomnandet så tog han mig i nackskinnet och gav mig till matte. Tydligen hade de gjort en överenskommelse :-(


En kort stund var den min - friheten.


Må så gott- igelkott!

Salma

 
 
Basta/Bippeln

Basta/Bippeln

26 april 2007 19:54

Men du Salma, visst ser de för roliga ut människorna när de ska försöka lura oss till sig. Fast de genomskådar ju oss alltid *suck*. Och vilken otrevlig granne du verkar ha, usch o fy, ta dej i nackskinnet!!! Får man behandla en Lagotto på detta viset??????? Nosgos for now

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Tosca

26 april 2007 21:11

Fy så elakt av människorna att planera sådant....Visst är det kul att retas ibland?!

 
Ingen bild

Salma

26 april 2007 22:07

Basta: Ja grannen är otrevlig, han har dessutom en läskig dobberman som skäller på mig. Men jag nonchalerar honom och vill inte leka med sådana skälliga typer.

Tosca: ja det ÄR kul att retas. Idag har jag vägrat klippa klorna.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards