Direktlänk till inlägg 4 juli 2007

Agilityträning

Av Mia - 4 juli 2007 15:01

I dag blev det äntligen av att vi åkte till agilitynbanan för att träna. Innan jag får gå innanför grindarna så går vi ett kissevarv runt om.

På kisseundan dök en superläskig bit av en bajspåse upp. Jag blev

jätterädd men samtidigt så bara måste jag övervinna rädslan genom

att sakta närma mig det läskiga. Efter ett par minuter insåg jag att

det inte var nån fara.

För att barnen skulle tycka att denna utflykt skulle bli rolig så lovade matte att Felix skulle få prova att träna med mig. Hennes tanke var att vi skulle träna lite försiktigt på de hinder vi lärt oss på kursen. Men Felix hade en annan plan. Först körde han två hinder efter varandra innan jag fick köttbullen sedan tre, fyra och till sist fem hinder. Matte stod och gapade åt oss båda tydligen väldigt imponerad.

Först balansen.

Sen säcken.

Därefter tunneln. Sedan ledde han mig över ett hinder som jag aldrig gjort tidigare....

A-hindret.

 Till sist tog vi däcket.

Här passar jag på att ta en drickapaus i tunneln där det samlats lite regnvatten.

När vi gjort detta några gånger så hände det som brukar hända... Lek och busfnatt fick jag och sprang som en galning runt, runt, runt.

Tjoho så roligt jag har. Felix ser inte lika glad ut..


Svansviftningar!

Salma

 
 
Hannah

Hannah

4 juli 2007 15:45

Vad duktig du är Salma och inte minst felix. Ni två kanske har en lysande framtid på agilitybanan..

http://takycard.blogg.se

 
Karin & Basta

Karin & Basta

4 juli 2007 16:40

Jag håller med Hannah, det ser ju lysande ut!!
Sen att man får lite spring i benen är väl inte sååå farligt, det var ju bara träning.
Det kan ju vara bra för konditionen oxo, har vi hört!!??

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

4 juli 2007 21:06

Ja det ser bra ut på bilderna men troligtvis är det absolut inte så man gör när man tränar agility. Skönt att vi var ensamma på banan. Roligt hade vi i alla fall.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards