Direktlänk till inlägg 17 juli 2007

pälsputs

Av Mia - 17 juli 2007 21:35

På söndagens raduno är vi 120 st Lagotto anmälda. Tänk att nu finns det 120 st tryffelhundar som klipps och fixas inför utställningen. Jag tänkte först skriva ett inlägg om hur synd det är om mig som har blivit klippt och fått några tovor borttagna när jag kom på att jag troligtvis inte är den enda Lagotton som fått stå på trimbordet idag.


 Undrar hur många kassar med lagottopäls det har klippts av inför just denna utställning?


Kram till er alla!

Salma

 
 
Hannah

Hannah

17 juli 2007 22:42

Tänk så många lusekoftor, eller rättare sagt lagottokoftor det skulle kunna stickas

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

Ulrika

17 juli 2007 23:03

Jag vill bara tacka för hjälpen för en vecka sedan. Jag kände mig riktigt snygg när jag frotterade mig med kändisar och bratzen i Båstad. Jag, Lena Ohlin och Carolina Gynning var några som strosade nere vid hamnen i Båstad.(Dock inte tillsammans) Matte hotar med att klippa lite testar som sticker ut, lite putsande inför helgen i Västerås. Bara hon inte förstör min fina frilla.

Kram Ofelia

 
Ingen bild

salma

17 juli 2007 23:06

Ja och tänk i stället för duntäcken - härliga gosiga Lagottotäcken.

 
Ingen bild

salma

17 juli 2007 23:12

Ofelia du passar verkligen in i Båstad bland alla kändisar.
Det är ok om din matte klipper lite utstickande tofsar. Sådana kommer alltid fram och hon förstör inte din snygga look för det. Min matte lovar att kolla över dig innan du gör entre´ i ringen.

Vi ses snart!

 
Ingen bild

EmmaP

18 juli 2007 10:45

När jag tittar på bilderna på lilla Salma kan jag knappt sluta. Det är planerat att vår lilla lagotto ska komma i början av aug. Vi ska åka och titta på honom i nästa vecka.Tills dess får jag följa Salma i hennes vardag på bloggen.

 
Ingen bild

salma

18 juli 2007 11:12

EmmaP: Vilken kennel kommer din lille prins ifrån? Och vilken färg har han? Små Lagotto valpar är nog det finaste som finns.

 
Ingen bild

EmmaP

18 juli 2007 12:02

Vi har inte tittat på honom ännu i verkligheten, enbart bilder. (vilka snart är söndertittade), Men det blir en liten Vit/brun prins. Vi ska välja nu nästa vecka:)När jag läser om Salma känner jag ännu mer att vi har gjort rätt val när vi bestämde ras. Om Ni vill berättar jag gärna mer efter att vi valt ut honom. Spännande att diskutera lagottis:9

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

19 juli 2007 18:52

Här har vi "putsat" pälsen med klippmaskinen. Vi klipper lite fart på Dino inför agilitytävlingarna. Vem vet, det kan ju bli solsken och då kan det vara gôtt, att slippa alla lockarna.

Inte för att det behövs extra fart, men ändå...:-)

Lycka till på utställningen.

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

salma

19 juli 2007 20:42

Dino: Jag blir klippt för att vara snygg och du för att vara snabb. Men jag gissar att du är snygg också. Lycka till på tävlingen och ta inga frivarv ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards