Direktlänk till inlägg 23 juli 2007

Skitvecka

Av Mia - 23 juli 2007 21:33

Denna veckan får jag smutsa ner mig så mycket jag vill har matte lovat.

 I dag har jag plaskat lite i ett´dike = mjukstart på skitveckan.

Jag har äntligen fått springa lös i skogen, det var ett tag sen sist. Jag skötte mig bra och kom när matte kallade på mig. Jag gick tätt intill hennes ben en lång sträcka i skogen och sedan fick jag förtroendet att fortsätta så på gatan. Det gick också bra, nästan hela vägen hem. 5 meter från tomten sätter jag av i full galopp in genom häcken till vår trädgård. Tog några frivarv på gräsmattan och sedan sprang jag ut på gatan igen och in på grannens tomt. Jösses vad arg min matte blev då. När hon lyckats trampa på kopplet och fångat mig asade hon in mig i huset.

 Lite senare i kväll blev jag urtovad, kardad och badad. VAA!!?  Jag är nybadad, nybadad brukar betyda inga geggbad och inga rullningar. Hur ska jag nu kunna ha min skitvecka ?


Voff!

Salma

 
 
Basta

Basta

24 juli 2007 09:19

Det lät ju bra i början där med en skitvecka!! Men lilla Salma vad hade trott???
Att du skulle få skita ner dig hur mycket som helst??
Glöm det!!!!!
Det är synd att du inte är brunskimmel, då syns ju inte skiten lika bra. Är man vit så är man .........

Kramis Salmis

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Salma

24 juli 2007 10:39

Basta: I så fall vill jag också bli brunskimmel när jag blir stor.

Vad duktig du var i söndags som vaktade kakbordet så bra.

Svansvift!

 
Basta

Basta

24 juli 2007 11:49

Matte har börjat tala om en ny medlem i vår flock och den är tydligen "en Salma" alltså vit/brun.
Vojne vojne vilket tvättande det ska bli för den kraken!!!
Bara inte jag oxo slinker med i farten ....

Vakta är min bästa gren och speciellt SÅNA kakbord!!!
Här hemma har jag fullt sjå att hålla alla kattdjävlar från tomten ....... och nu har de satt upp nät så jag kommer ju aldrig ens i närheten av dem *snyft*

Nosgos!!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Maiko och Moa

Maiko och Moa

24 juli 2007 12:50

Hej Salma! Du menar inte att din matte lovat dig en Skitvecka? Vi ska genast framföra denna undebara idé till vår matte. Här är det bara ett fruktansvärt tjat om bad och torkning så fort man hittat minsta lerpöl eller sandhög... Kan vi komma och bo hos dig ett tag?
Maiko och Moa

http://tassavtryck.bloggagratis.se/#208388

 
Sigge

Sigge

24 juli 2007 19:00

Skitvecka låter underbart.
Jag vill också ha en sån där jag kan greja hur mycket jag vill i spagropar och lerpölar o slippa tortyrkammaren duschen sen

http://svamphunden.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

24 juli 2007 21:27

Maiko o Moa: Ja det går bra att komma och bo hos mig. Här i skåne ösregnar det och det finns gott om geggiga pölar att plaska i.

Sigge: Att få ha en skitvecka då och då borde vara alla hundars rättighet

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards