Direktlänk till inlägg 6 september 2007

Läskigt

Av Mia - 6 september 2007 19:25

I dag skjutsade matte mig till djursjukhuset. Redan när hon parkerade bilen så anade jag oråd. Försökte dra i väg bort från entren men matte är ganska stark så hon drog på andra hållet. Inne i väntrummet satt jag och skakade och även när vi fått komma in på rummet. Till sist tog matte upp mig i knät och då kändes det lite bättre. Sedan fick vi vänta där inne i en halvtimme och till slut kom vetrinären in med ett papper och den där scannermojängen som piper när den kommer över nacken på mig. Sedan skrev matte på pappret och vi fick gå ut.

 VA!!! inga läskiga sprutor, inget jobbigt alls, konstigt det brukar alltid hända nåt läskigt när man är där. En gång åkte husse därifrån utan mig och det tog flera dagar innan matte hämtade mig.

 Nej denna gången verkar det som om pappret var det viktiga för det tog matte med sig. Hon sa att det var ett 4-veckorsintyg och att jag behöver det när vi ska åka till Danmark.


Hej hej!

Salmis

 
 
Ingen bild

Primo

6 september 2007 22:43

Önskar att jag kunde ha varit med dig och hållit "tassen"! Men nu gick det ju bra och inget som gjorde ont eller var äckligt...
Matte har varit JÄTTE tråkig idag och vi hundar har inte fått göra så mycket...hon har bara tänkt på sig själv och gjort något hon kallar för "shoppa"...vet inte om det går att äta?
Puss på dig "ärtan" ;)!

 
Ingen bild

salma

6 september 2007 22:45

Tack gullet!

 
Jaxon

Jaxon

7 september 2007 08:28

Lyckos dig som slapp spruta... vet inte riktigt vad det är men jag ska visst få en nästa vecka. Är den läskig??

Kramelinos

http://Jaxon

 
Ingen bild

salma

7 september 2007 10:07

Jag tyckte inte att det var läskigt de första gångerna jag fick spruta. Utan det läskiga var den gången som de glömde ta mig med hem. Sedan dess har det bara blivit värre för varje gång.
Håll din matte i handen så kommer det gå bra med sprutan.

 
Ingen bild

Tosca

7 september 2007 16:44

Jag tycker veterinärer är jätteläskiga!! I personalrummet är de okej, men inte i nåt undersökningsrum. Då ska det pillas och kollas överallt.
Senast idag bara, då jag hade ont i magen. Oj vad veterinären tryckte och kände och klämde...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards