Direktlänk till inlägg 17 oktober 2007

Förberedelser

Av Mia - 17 oktober 2007 20:38

Nu börjar det märkas att det snart är dags för utställning igen. Det kammas och klipps titt som tätt och alla tovor hålls under kontroll.

 I kväll har jag fått träna på att gå och stå fint under skenet från en ensam lampa på vår lilla fotbollsplan. Det var som om att ha en strålkastare riktad mot mig och det kändes flashigt. Jag stod jättefint och tänkte att jag var en stjärna. Jag gick med huvudet högt och flöt smidigt med i mattes steg. Matte såg väldigt glad ut så hon gillade nog vad jag gjorde.


 Det har också bakats muffins här hemma idag. Muffinsarna ska tydligen åka med på ett diskussionsmöte för Lagottointresserade i Hässleholm. Orättvist tycker jag, borde det inte vara lagotton som ska följa med ? Matte har provsmakat dem och jag har provsmakat det som blev över. Matte verkade gilla dem men jag tyckte nog att det var lite för mycket papperssmak. Om det nu är någon som ska dit på lördag som läser detta så vill jag ge ett tips: Ät det bruna, inte det vita som sitter under och på sidorna.


Må så gott - igelkott!

Salma

 
 
Ingen bild

Tosca

17 oktober 2007 21:38

Nog för att kakor och sånt är gott, men papper är en stor favorit - mums!

 
Ingen bild

Primo

17 oktober 2007 21:57

Jaha, jag trodde det var papperet man skulle äta;)
Kuscos husse Andreas ska på samma möte som din matte, tillsammans med Pia min "gammelmatte"...
Min matte tycker ni är så duktiga på att träna inför utställning...hon vet liksom inte riktigt FORTFARANDE hur och vad hon ska träna på...men har hon godis i handen så ska jag nog stå på ett eller annat sätt;)Men det kanske är läbbigt och vara innomhus...
Puss och kram-fotoram!
Primo

 
Ingen bild

salma

17 oktober 2007 22:13

Tosca: papper är ganska gott i alla fall kan det lukta fantastiskt gott. Luktar gott = måste ätas.

 
Andreas

Andreas

17 oktober 2007 22:16

Hallå!
Kulatt du ska på Mötet i Hässleholm då ses vi ju där ja ska oxå dit med utan hund tyvärr!
//Andreas

http://www.andreasqvist.webb.se

 
Ingen bild

salma

17 oktober 2007 22:22

Primo jag ska lära dig allt jag kan om utställning. Stå fint = godis, gå fint = godis. Blir det långtråkigt så börja hoppa och busa för då blir alla andra glada (nja kanske inte din matte).
Jag tycker inte det är läskigt innomhus, blir du rädd kan jag hålla din tass.

kramis

 
Ingen bild

salma

17 oktober 2007 22:25

Andreas: Jag får ju inte heller följa med:( men matte hälsar att det ska bli trevligt att träffa dig.

 
Ingen bild

Primo

17 oktober 2007 22:34

Tack Salma att du håller min tass ifall jag blir rädd...Stå fint och gå fint = godis-låter ju lätt som en plätt;)
Nattis!

 
Ingen bild

salma

17 oktober 2007 22:39

Nattis Primo!

 
pia

pia

17 oktober 2007 23:43

ska bli jättetrevligt att träffa dej i Hässleholm
Primos gammelmor

http://www.tinytufts.e

 
Ingen bild

Mia

18 oktober 2007 09:49

Detsamma Pia! Välkommen till salmas blogg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards