Alla inlägg den 26 juni 2007

Av Mia - 26 juni 2007 21:39

I dag har jag fått 2st brev.... brukar aldrig få post. Förrutom provssvaret så kom mina nya supersnygga koppel. Ett tryffelkoppel till promenader och ett utställningskoppel som Camilla på Kennel Gleska har specialgjort till mig.

 Naturligtvis har vi testat dem i kväll och både jag och matte är nöjda. Passade på att träna på att gå snyggt i utställningkopplet men jag hade mer lust till att busa istället för att gå fint. Det är så kul att hoppa, bita i kopplet och i mattes byxor. Matte blev skitsur och brottade ner mig på rygg, tydligen var det en dödssynd att bita i det nya kopplet. Vi fick ta en paus och promenera en runda för att trötta ut mig. På promenaden tränade vi på att få belöningen (godiset) på marken i stället för ur mattes hand. Jag är handfixerad men efter ett tag fattade jag att godiset kom från marken istället. Till sist var det jätteroligt så jag gick superfint nästan hela rundan utan att dra i kopplet. För godiset kommer bara när man går fint.

 När vi kom hem så åkte utställningskopplet på igen och nu gick det lite bättre även om jag försökte bita i byxorna. Vi sprang fram och tillbaka på gatan och efter ett tiotal vändor så insåg jag att för att slippa detta så får jag nog skärpa mig och göra som matte vill. Och när jag gått snyggt några varv så var träningen slut.

 Matte funderar på att ta med cykeln när vi ska på utställning så att vi kan ta en uttröttningsrunda innan vi går in i ringen för att jag ska hålla mig på tassarna. Undrar hur hon ska lösa det rent praktiskt....?


 Skulle ni se en galning på cykel med en stackars Lagotto på nån utställning i sommar så är det bara vi.


BusSalma

Av Mia - 26 juni 2007 21:34

I dag kom brevet från England med svaret från blodprovet gällande rabiesantikroppar. Matte har lite svårt att tyda vad som egentligen står där men tror att det är godkänt HURRA! Nu kan jag åka utomlands! Eller... Hon får nog ringa djursjukhuset imorgon och kolla läget, de ska ju ändå fylla i passet.


Se upp Europa här kommer Salma from Sweden!

Ovido - Quiz & Flashcards