Direktlänk till inlägg 6 juni 2008

Dippa och Jag

Av Mia - 6 juni 2008 22:04

Här myser vi hemma på gräsmattan.

Morgonpromenad med husse.

Dippa funderar på om hon ska hoppa i poolen men bestämmer sig till sist för att låta bli.

Matte med en hund på varje sida. Gissa om hon är lycklig.

Underbara Dippa.

Tack för denna gången Dippa, vi ses snart igen. Undrar vem som i natt ska väcka matte kl 04.00 ?.......


 I morgon åker jag och Ofelia till Vänersborg, ja våra mattar ska också med förstås. Vi ska bo på camping och så ska vi ta ett varv i ringen på söndag.


Puss å Kram

 Salma

 
 
Dippa

Dippa

6 juni 2008 22:33

Tja Salma!
Nu är vi åter i Vinslöv, Tyra och jag! Jag har trivts utmärkt hemma hos Er. Jag passar på när tillfälle till lite närhet ges att ta för mig! Jag kommer snart tillbaka och då stannar jag lite längre och då får vi övertyga husse din att det är bra med två lagotto i huset (din matte behövs inte övertygas, det ser man på minen på kortet)!
Många goda kramar till er alla från Dippa

http://www.eccolo.se

 
Primo

Primo

7 juni 2008 00:00

Övertyga husse?? Ha ha här bestämde matte att 2 st ska det vara!! Det är endå hon som tar mest hand om oss...Hmmm Dippa måste ju helt klart lära sig att bada i en uppblåsbar pool...du får lära henne det vid nästa tillfälle;)
Matte har en fråga...har din husse kopplena runt fötterna?? ;) Ja det ser så ut i allafall....håller alla tassar och tår, svans och lår för att det går bra på söndag!!

http://www.ackebus.se

 
gråben o krölle o intens

gråben o krölle o intens

7 juni 2008 00:08

Vi håller också alla tår och svansar.
Voff puss puss

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Susanna och GG

7 juni 2008 06:24

Massor av lycka till! Själva ska vi till Bosjökloster idag och uthärda i värmen. Bara en inoff valpklass nu igen, för tränings skull. Saknar både väska och tält men tar med ett paraply till Gunilla Garbo. Själv ska jag ha långklänning och stråhatt. Heja!

 
Ingen bild

salma

7 juni 2008 07:20

Tack alla för lycka till:et!

Primo: Ja nog ser det ut som om husse har kopplena runt fötterna, ha ha, han är lite speciell.....

Gunilla Garbo: Lycka till i dag i Bosjökloster, och se nu till att inte bli halt precis innan du ska in. Gissar att det bara var ett trixs du hade för dig sist.

 
Ingen bild

Susanna och Garbo den otursförföljda...

8 juni 2008 15:18

Nej vi blev inte halta någon av oss och inte tvärdog vi av värmeslag heller...fast det var nära på. Däremot slet lilla Frk Osis bort en ganska avsevärd mängd päls på vänstra "mot domaren-bakbenet" under morgonrundan i skogen och visade sig med tre krulliga ben och en maläten pinne. Men självklart var hon snygg ändå, fick översvallande kritik och vann BIR med HP. Jag misstänker att det är något tricks de har att ge valpar bra kritik hela tiden för att vi ska bli goa och glada och komma på återbesök.
Nu väntar jag på att se hur det har gått för er under dagen...Salma, Flisan, Lasso och Ofelia...och vilka det nu är mera som jag hejar på. GG hejar ingenting på andra hundar. Hon bara morrar. I varje fall mot glada hundar med intensivt kroppsspråk. Hon blev dock förtjust i en lagotto i vuxenklassen som var "blyg". Det tyckte frk Garbo var trevligt och ville umgås mera.

 
Ingen bild

salma

8 juni 2008 17:50

Grattis Garbo till ditt fina resultat idag!

 
Ingen bild

Gudomliga Garbo & Gräddkolan.

9 juni 2008 07:58

Tack Salma!
Och så ville Kolan och jag bara bifalla det Dippa redan sagt - att det är toppenkul att vara två hundar i familjen! Allt är mycket hundigare och funkigare och lugnare. Förut var vi tre, men min huvudmänniska gav bort min bästa kompis, den svartgråa trasselsudden - Ella la vida locca con las trés muchachas, Ole! - till sin mamma, som behövde en riktig hundhundhund. Och då fick hon min älskling. Vi saknar henne jättemycket men hon har det toppenkul hos mormor. Men nu har jag hört ryktas att vi kanske ska få en egen valp så småningom... eller snart... Det ska bli kul! Hälsa din husse det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards