Direktlänk till inlägg 8 juni 2008

Vänersborg

Av Mia - 8 juni 2008 17:31

Nu har vi kommit hem från vår minisemester i Vänersborg tillsammans med Ofelia och hennes matte. Vi bodde på camping i en liten stuga.

Här tränar jag på att sitta vackert.

Slalom.

Och att gå mellan mattes ben. Ofelia hängde på och gick bredvid.

Så idag var det dags för utställning och det gick mycket bra för oss båda =).

Kolla in snygga mig!

Och här tar SnyggSalma ett varv i ringen.

Uppställning framför domaren.

Oj hejsan hoppsan SnyggSalma vann öppenklassen ( 6 st var med ) med Ck. Kolla in mattes min när hon tar emot Ck:et =). NÖJD!!!

Vem blev egentligen gladast?

Nämen där står ju Ofelias matte bakom kameran.

I bästa tikklassen var vi 6 st och jag kom sist. Men vad gör väl det....


Jag vann denna lilla (lagotto) figur på Ck:et.

Men det är nog ett får.

Hejsan hoppsan!

SnyggSalma

 
 
Ingen bild

Tristan

8 juni 2008 17:59

Hurra hurra för dig din lilla goding!
Matte undrar vilka som blev BIR/BIM samt vilka som tog cert.

 
Ingen bild

Susanna&GG

8 juni 2008 18:49

Jamen ni är ju hur snygga som´helst båda två! kalaspinglor! Och himlans vad fint hon står på bilderna och är glad i svansen. Grrrrrrattis! Nu undrar man ju väldans nickenyfiket hur det gick för Tina och Ulrika också...men infon kommer väl inom kort!

 
Ingen bild

salma

8 juni 2008 18:59

Tristan: Bir blev Sweeping La Bella Gioia Bim blev Scheffelfältets Bimbo Bravo. Certen gick till Yllegårdens Bell-Yum Zavagli och Chicabeams Foccaccia (min halvsysterdotter).

 
Ingen bild

salma

8 juni 2008 19:03

Susanna&GG: Ha ha förstår att du är nyfiken och som du ser ovan så fick Flisan certet. Ofelia får däremot själv berätta hur det gick för henne.

 
pia

pia

8 juni 2008 19:32

Grattis till er. Framgångarna hamnade ju inom "familjen"
Puaa

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

Susanna&GG

8 juni 2008 19:51

Oerhört extraroligt! Flisan är ju också så snygg så man får svindel. Men du, ursäkta en novis i sammmanhanget, men varför ger man certet till andra hundar än de som blir BIR och BIM? Är det för att de redan är champisar?

 
Ingen bild

salma

8 juni 2008 19:54

Tack Pia!

 
Ingen bild

salma

8 juni 2008 19:55

Susanna&GG: Just precis de är redan champisar.

 
Ingen bild

Susanna och Gunilla Garrrrrrrbo

8 juni 2008 20:27

Tänkte väl att det måste vara så det hängde ihop...man lär sig lite i taget... Men alltså..vilken tjej, vilken grej. Stjärnsmäll och knock-out. Två CERT på raken på de två första riktiga utställningarna. Man baxnar. Jag får helt enkelt ta med skumpa när jag ska upp nästa helg och hälsa på Bella-valparna. Det är glada, soliga dagar! Grattis igen till fina Salma och skål ta mig fa-an!

 
Ingen bild

Ofelia & matte

8 juni 2008 21:42

Tack för en härlig och rolig helg! Många nya erfarenheter rikar!

 
Ingen bild

salma

8 juni 2008 21:48

Tack själv Ofelia & matten !
Nu kan ni konsten att campa också =).

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

8 juni 2008 22:25

Grattis grattis grattis!!

Men hallå nu hänger jag inte med!! Du skriver Ck men du menar CERT eller????

Ni är supersnygga och, ja man ser ju vem som är gladast;)hi hi....
Bra jobbat tjejjer!

 
La famiglia

La famiglia

8 juni 2008 23:21

Grattis till framgångarna. Va´roligt att det gick såpass bra när ni nu hade åkt så långt.

http://hundblues.blogspot.com

 
Ingen bild

salma

9 juni 2008 07:28

Tessan: Nej jag menar ck. I bästa tikklassen blev jag oplacerad så cert vann jag inget. Det gick till min halvsysterdotter =).

 
Ingen bild

salma

9 juni 2008 07:31

La F: Ja det är extra roligt när utställningarna går bra. Men i detta fallet hade det inte varit nån katastrof för hela resan har varit superrolig. Jag tror att vi börjar vänja oss vid denna berg och dalbanan som det är med utställning ena dagen en tvåa och nästa står man som vinnare.

 
Ingen bild

Tessan med voffsar

9 juni 2008 12:37

Ja men då hajjar jag;) det var bara att det stod i någon kommentar om CERT så jag blev lite konfunderad....KANON ni är bäst!!
Massor av soliga kramar!

 
Cavvetjejerna

Cavvetjejerna

10 juni 2008 21:23

Grattis sötingen! Då har du ju nästan varit där vi bor. Bara tre mil från Vänersborg. Matte hade inte anmält till Vänersborg. Ligger lite lågt denna sommaren.

http://cavaliersajten.bloggagratis.se

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

10 juni 2008 21:38

Grattis från oss !!!
Nu är det inte långt kvar tills vi ses igen ..........

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Yvonne och Galotterna

Yvonne och Galotterna

11 juni 2008 09:38

Vi grattar också.

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

salma

11 juni 2008 11:23

Tack Molly o Moa! Nämen bor ni där i trakterna =).

 
Ingen bild

salma

11 juni 2008 11:23

Tack Basta o Fixa!

Nej nu ses vi snart igen....

 
Ingen bild

salma

11 juni 2008 11:24

Tack Yvonne o Galotterna!

 
Ingen bild

Helena o Tosca

12 juni 2008 16:10

Grattis!!!

 
Ingen bild

salma

12 juni 2008 20:38

Tack syrran!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards