Direktlänk till inlägg 15 juni 2008

Personlig tränare

Av Mia - 15 juni 2008 19:07

Nu så här på sommaren är det mindre jobb för matte på gymmet och gissa vem som får lida för det - jo just det jag. I dag drog hon med mig ut på slingan, vilket jag i och för sig gillar men vi skulle inte gå som vi brukar, utan springa. Matte drog iväg och jag hängde inte med då började hon locka med godis (undrar om hon gör så på gymmet också när någon sackar efter?).


 Nåja jag hängde så småningom på matte tätt intill hennes ben lite snett bakom och höll min position perfekt till mattes glädje. När vi sprungit ett varv och jag var på väg mot bilen viker matte av och börjar på ännu ett varv. Jag tvärstannar och glor på henne och tänker att hon måste blivit helgalen. Men matte bara springer vidare så jag blir tvungen att springa med för att hålla koll på henne.

 Men när vi sprungit rundan ännu en gång så tar jag sats mot bilen och tänkte inte vika mig för ännu ett varv. Men nu verkade det faktiskt som om även matte började bli trött. Trodde jag - nu skulle det spurtas sista biten.


 Ärligt talat så var jag inte så trött som jag låtsades utan jag ville ju bara få matte att tro att hon var duktig.

 Mattes plan är att vi ska försöka fortsätta att springa tillsammans en eller ett par gånger i veckan för att jag ska få bättre kondition och lite mer muskler. Målet är satt till att vi ska klara en mil på en timme innan sommaren är slut. Puh!


Salma

 
 
Ingen bild

Tristan

15 juni 2008 19:34

Synd att ni bor så långt från oss annars kunde ni släpa med min lata matte och mig på springturer. *svansvift*

 
Ingen bild

salma

15 juni 2008 19:38

Ja det är synd Tristan. Men ärligt talat så är min matte inte så kul när hon springer och ropar " Kom igen nu lilla hjärtat fortare kan du - GODIIIIS"

 
Ingen bild

Fia och Fias matte

15 juni 2008 20:34

JÄKLA HURTBULLAR!!! :-)

 
gråben o krölle o intensa

gråben o krölle o intensa

15 juni 2008 20:45

Så kul det ska bli att träffa dej i Stockholm, ja i alla fall mamsen. Vi får nog stanna hos papsen i husbilen. Vi säger som Fia, HURTBULLAR.
Voff puss puss

http://lagottoflickorna

 
Ingen bild

salma

15 juni 2008 20:56

Fias matte: Du får hänga på en dag ;-)
Min matte tackar så mycket för hjälpen med min bortsprungna lillmatte på MAXI. Jag borde varit med då hade hon aldrig försvunnit. Fast det gick ju ingen nöd på henne, det var väl lite värre för matte.

 
Ingen bild

salma

15 juni 2008 20:57

Grben, krölle o Intensa: Får inte ni vara med och leka i ringen i Stockholm Vad taskigt!

Voff puss puss!

 
Yvonne och Galotterna

Yvonne och Galotterna

15 juni 2008 21:18

Oj, det där verkar allvarligt! :-)

http://www.tottigalotti.se

 
Ofelia

Ofelia

15 juni 2008 21:43

Tur man bor en bit bort så man inte smittas av denna hälsobacill. ;) Tror inte det hade varit någon fara, matte tycks vara imun mot dylika baciller.

http://www.lagotto-ofelia.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

15 juni 2008 22:12

Yvonne: O ja!

 
Ingen bild

salma

15 juni 2008 22:14

Ofelia: Vi skickar lite styketräningsbaciller till din matte istället och hoppas att hon blir rejält smittad ;-).

 
Ingen bild

Fia

15 juni 2008 22:58

Ja, din är nog väldigt rädd att bli ensam, du får ju ALDRIG sova över bara för att hon skulle sakna dig sååå...trams!! Jag vill ju att du ska sova över hos mig snart.

Ses i morrn!

 
Ingen bild

elin

15 juni 2008 23:16

jevlar i jösses vad många som läser din blogg! hundmänniskor alltså =) en "hemlis" jag har inte tackat nej ännu... erbjudandet håller ett år... så jag får känna mig för.. hm.. aa =) EN MIL PÅ EN TIMME. gött. det ska jag med ha som mål, så tar vi rundan tillsammans i slutet av sommaren ( eller kanske nästa sommar) asgarv.. ;) hälsa salma, elin och Linda! =)kramis

 
Ingen bild

Primo

15 juni 2008 23:25

Ha ha tur att våran matte är för "hadikappad" för dylika turer...men hon skulle allt behöva få upp både flås och muskler....vilket hon sitter här och nickar och håller med om;)Nu är det vi som får ropa "kom igen nu lilla matte fortare kan du -KAAAAFFFFE" ;)

Puss och kram!

 
Ingen bild

Gunilla Garbo med spring i benen

16 juni 2008 08:43

Vad kul med en egen människa som kan springa av sig själv. Min bara går och cyklar och det är vi som springer som sjutton i skog och mark medan hon skogsmediterar och lyssnar på P1. De enda gångerna jag har sett henne kuta omkring har varit när vi åker bil till konstiga ställen där det finns en miljard andra hundar och då plötsligt sätter hon iväg. Springer flera varv men verkar inte vara på väg någonstans. Kanske har hon bara fått värmeslag och blivit virrig. Jag brukar hänga med och hålla uppsikt över henne så hon inte kommer vilse. Senast detta hände var det djurplågerivärme och då satte hon oförklarligt av i språng runt en människa i en blåblommig klänning och sedan stod hon absolut stilla och visade upp sina snygga ben och päls, tror jag. Eller så kom hon bara i tankar om något och stannade till av den orsaken. Av någon outgrundlig anledning var det jag som blev klämd på av den blommiga klänningen mitt i allting. Det har hänt förut också och är helt obegripligt. Det brukar tydligen gå bra i alla fall. Min människa springer snyggt och prydligt och sedan får hon en rosett och blir nöjd.
Jag ska se om jag kan få henne att skutta lite nu på morgonen om det nu går...tveksamt... Hon är helt ointresserad av kaniner och fåglar och rådjur och så fort något spännande dyker upp ska vi stå stilla och äta frolic istället.

 
Tessan med voffsar

Tessan med voffsar

16 juni 2008 15:10

ASGARV åt "Gunilla Garbo" med spring i benen!!

http://www.ackebus.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards