Direktlänk till inlägg 11 oktober 2008

Hur svårt kan det va?

Av Mia - 11 oktober 2008 15:30

Jag är ju en tryffelhund, alltså ska jag kunna hitta tryffel. Det finns en ställe i skogen nära där jag bor där det finns hartryffel. När Tristan var på besök i våras visade han mig hur man gör och då lyckades även jag gräva upp en tryffel. Men på egen hand är det omöjligt. Jag sniffar, gräver, sliter bort rötter men nej då inte en endaste liten tryffel hittar jag.


 Tristan kom och hjälp mig!!!!!

Tryffeln jag grävde fram i våras.

Tryffel?Salma

 
 
Ofelia

Ofelia

11 oktober 2008 16:10

Åååå Salma, jag trodde först att du fixat det på egenhand när jag såg bilderna. Jag håller med dig, vi ropar i kör "Tristan kom ner till oss, snälla visa oss!"

http://www.lagotto-ofelia.bloggagratis.se

 
Tristan

Tristan

11 oktober 2008 17:10

ohh det är inte illa när två snygga donnor kallar på mig. Jag kommer mer än gärna ned på besök och lär er, jag tror att matte inte har något emot det heller.. Våra mattar får planera något. Jag kan annars eller även visa er när ni kommer till sthlm i december. Förutsatt att det inte är metervis med skog eller tjäle.. Fast salma, du kanske inte får gräva och bli smutsig om labbarna..

http://takycard.blogg.se

 
Ingen bild

Tosca

11 oktober 2008 17:12

Vi har också bokat in oss på en tryffel-träning med Tristan.
Matte tjatar och tjatar om att det vore kul att jag letar tryffel. Jaja, vi får väl se vad jag går med på.

 
Ingen bild

salma

11 oktober 2008 19:10

Nej just det Tristan jag får inte gräva när jag kommer till Stockholm *suck*. Vi får planera in en tryffelhelg med dig när det passar våra mattar =). Vi kanske blir riktigt många sugna damer. Du kan ju ta betalt i pussar ;-).

 
Ingen bild

Tristan

11 oktober 2008 21:10

men du kan få låna minm dusch efteråt ;D
vi är öppna för förslag.. och betalt i pussar låter super :D

 
molle

molle

11 oktober 2008 21:44

tryffel..
vet inte ens vad det är,, trodde du leta rötter

http://bobmarleys.wordpress.com

 
Ingen bild

Primo

11 oktober 2008 22:54

Är det ngt annat du vill lära dig Salma?? SOM JAG KAN!!!så kommer jag oxå gäääärna:)
Tristan grabben, menar du metervis med skog eller snö? ;)hi hi....

puss oh go natt lilla "rot-troll"

 
Basta & Fixa

Basta & Fixa

12 oktober 2008 10:55

Det är inte ett dugg svårt faktiskt ........
med en god läromästare som Tristan så fixar du det Salmis!!!
Vi letar tryffel var dag .......... överallt finns det numera!!!!

Hej å hå ... gräv på!!!

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

12 oktober 2008 20:12

Primo du får gärna lära mig det där sökgresimojset som du håller på med, det verkar skoj =).

 
Ingen bild

salma

12 oktober 2008 20:14

Basta & Fixa jo det är svårt tycker jag. Men när jag har lärt mig det är det säkert enkelt ;-).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards