Direktlänk till inlägg 10 november 2008

De är så kul att vara två!

Av Mia - 10 november 2008 18:22

I dag har jag och Dippa busat i skogen. Efter gårddagen med alldeles för mycket sitta stilla i buren och i bilen så var det så skönt att få komma ut på långpromenad i skogen.

Full fart på Salma

Och här kommer Dippa.

Posera tillsammans.

Nere på stranden. Elaka matte hade bundit fast oss så vi inte kunde hoppa i vattnet.

Då får vi väl nöja oss med att sprätta i sanden.

Fina Dippa

 Söta Salma

När vi sedan närmade oss ett kärr så smet jag dit och hoppade i.

Det bästa jag vet är att jaga luftbubblor i vattnet. Om jag bara fick så kan jag hålla på i evigheter med detta.

Jag lyckades till och med få i Dippa i vattnet.

Men Dippa gick snabbt upp igen till matte. Då kopplade matte Dippa och gick iväg. Dippa blev orolig och tittade bakåt efter mig. Efter ett tag fick jag tvinga mig själv upp från vattnet och springa efter dem, för matte hade nog tänkt lämna mig där. När jag vet att jag gjort något fel så blir jag så där tramsigt sprallig och springer rundor runt matte så hon inte kan fånga mig och sätta på kopplet. I dag hann jag bara tänka tanken att jag skulle busa med matte sen sa Dippa VOFF och prejade mig i sidan. Då gick jag snällt till matte och ville bli kopplad. Det matte har kämpat med att få mig att göra i tre år tog Dippa en sekund att fixa. Gissa om matte är imponerad av Dippa?


Kramis Salma

 
 
Ingen bild

Tosca

10 november 2008 20:59

Så härligt det ser ut.
Sällskap och promenader. Måndagar jobbar matte läääänge så då blir det tråkigt för mig om jag är med.
Som tur var gick vi en promenad nu ikväll när jag fick springa lös och träna - jättekul!

 
Ingen bild

Tristan

10 november 2008 21:25

Vilken tur din matte har som har Dippa som håller koll på dig

 
Ingen bild

Primo

10 november 2008 23:06

Så mysigt ni har det tjejjer! Önskar jag kunde varit där och plaskat runt med dig Salma...jag kan oxå vara i lääääänge!
Puss och kram!

 
molle

molle

11 november 2008 17:41

oh ja det ser verkligen härligt ut...

http://bobmarleys.wordpress.com

 
alla Strövelstorpslagottona

alla Strövelstorpslagottona

11 november 2008 18:10

Vilken bra Poöis Dippa är och så roligt ni har.
pussar

http://lagottoflickorna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards