Alla inlägg under november 2008

Av Mia - 20 november 2008 21:23

I dag kom lille Max på besök på jobbet.

- Hej Salma! Ska vi leka? Jag är lite större och modigare nu. Kom igen ligg inte där inne i din säng och sura.

Snälla Salma vi kan väl leka lite.

Uuuäähh! Salma vill inte leka med mig.

Eftersom jag vägrade lämna min säng så tog matte ut mig ur fika rummet så att Max kunde få hälsa på mig. Men hallååå ja har inte lust att leka med bebisar idag! När Max började fjäska in sig hos MIN matte blev jag sur och var tvungen att morra åt honom. Ingen liten gullig valp ska komma här och stjäla min matte minsann. Då fick jag komma in till min säng igen.

*suck* jag som var sugen på bus idag.

I kväll skulle matte till massören igen och jag skulle ligga i buren och vänta på henne. Det är faktiskt inte så jätteroligt så jag tänkte skoja till det lite. Men hur hittar man på bus när man är instängd i en bur? Jodå det går. Jag la av en riktig ljudlig och lång fjärt. Hi hi fniss massören trodde säkert att det var matte.....även om matte efteråt försökte skylla på mig. Hallå vem går på den lätte?


 När vi kom hem i kväll stod husse beredd i springkläder och väntade på mig. HURRA! Nere vid slingan mötte husses kompis Åke upp och idag hade han tagit med sin flatte Norton. Så nu har även jag en springkompis =).


 Jag har snott en hel nyinköpt påse med levergodis från mattes väska idag på jobbet. MUMS. Tyvärr blir jag utan kvällsmat i kväll bara för det, men men det kan det vara värt.


Prutteliprutt

Salma

Av Mia - 18 november 2008 22:15

I dag på lunchen hade matte planerat att vi skulle gå den långa rundan på Hässleholmsgården. Den tar ca 1 timme att gå. När det äntligen blev dags att ta lunch så ÖSREGNADE det. Men matte hade ju lovat mig så det var bara till att gå ut i regnet. Matte ångrade sig att hon inte tagit med regnkläder....

 Jag skuttade och sprang och tyckte livet var toppen ungefär halva rundan sedan började det bli väldigt blött och kallt i pälsen. Min matte är långsam så hon hängde inte riktigt med när jag tog fart mot bilen. Hon gick där ca 20 meter bakom mig. Jag skulle behövt ha koppel på henne så jag kunnat dra henne med. Nåja till sist kom vi fram till bilen och gissa om vi var blöta. Tur att det finns fön på jobbet så vi kunde torka oss.


Hopp och skutt!

Salma

Av Mia - 17 november 2008 19:41

I dag på lunchen efter att vi gått en runda i det fina vädret gick vi in till Fias butik. Matte köpte tjurmuskler och en advenskalender till mig. I adventskalendern ska det visst finnas hundgodis, *smask*.

 Undrar hur jag ska komma åt och tjuvkika lite i den?

Minimänniskorna blev väldigt avundsjuka så matte har fått lova att köpa adventskalendrar även till dem, fast då ville lillhusse ha en med människogdis i.

 I kväll har husse stuckit iväg för att springa UTAN mig. Jag tryckte mig mot ytterdörren, satt på hans skor så han inte skulle glömma mig. Men inte hjälpte det..... *snyft*.


Voff voff

Vofsegull

Av Mia - 16 november 2008 21:59

 Här ligger jag och husse och kollar på TV.

Vi såg ett avsnitt av Djursjukhuset.

Jag har blivit utmanad av Frippe jag tänker inte skicka utmaningen vidare men kan i alla fall skriva 7 saker om mig.

1. Jag älskar att jogga med husse.

2. Jag är duktig på att komma på sätt att få tag i mat. Inget är för svårt för mig typ stängda dörrar, höga hyllor.

3. Jag älskar att göra tricks.

4. Jag ylar i buren på utställning - aldrig annars.

5. Jag älskar morötter.

6. Jag måste bajsa i skydd av högt gräs eller buskar, vill absolut inte sitta för synligt.

7. Ja har 4 st cert, två i Sverige, två i Danmark.


Nu ska jag tugga på mitt grisöra.

Kramis Salmis

Av Mia - 16 november 2008 00:22

Idag har min halvbror Totte varit på inofficiell utställning i Åtvidaberg. Av alla 121st anmälda hundar var han den snyggaste =). GRATTIS till dig Totte och din duktiga lillmatte! Lillmatte ser ju hur cool ut som helst där hon står med segraren i sin hand.

BIS - SUCH Chicabeams Biscotti

Av Mia - 15 november 2008 15:58

En prinsessa som precis varit på kalas och en som sover sin skönhetssömn.

zzzzzZalma!

Av Mia - 13 november 2008 20:55

Ja idag skulle jag till det där läskga huset där man ska äta tabletter. Dvs djursjukhuset för avmaskning. Man måste ju det efter en Danmarksresa och även om jag gjort det många gånger nu så är det fortfarande superläskigt att gå in där. Lika läskigt som det är att gå in lika roligt är det att gå ut därifrån.

 I kväll har jag blivit badad så nu är jag ren och blöt Brrrrrr.


I går fick jag äntligen följa med husse och springa igen. Husse har haft springpaus eftersom han haft borelia och då blev ju jag lidande eftersom det inte blev något springande för mig heller. Jag blir så glad när han tar på sig träningskläderna och mitt springkoppel. Jag har ett koppel som sitter fast runt husses mage när vi springer så han slipper hålla i kopplet. Efter ca 50 min var vi hemma igen efter en runda på 8-9 kilometer. När vi kommer hem sätter jag mig under kylskåpet för då är det morotsdags. Jag får alltid en morot efter, det är ju viktigt att fylla på med nya kolhydrater, ha ha ha.


Tjingeling!

Salma

Av Mia - 12 november 2008 21:00

Idag kom lille Max och hälsade på mig på jobbet. Vi gick en liten runda tillsammans på lunchen. Jag ville gärna busa lite med honom men han tyckte mest att tant Salma var läskig.

Så här nära mig vågade han bara vara om han fick sitta i sin mattes knä.

Max är 11 veckor och som ni ser supersöt.

Jag är inte så ledsen över att han inte ville leka med mig. När han blir en stor kille kommer han säkert vara intresserad av att busa med mig. Får se om jag vill det då.


Salmis

Ovido - Quiz & Flashcards