Direktlänk till inlägg 2 juni 2007

Jag ÄR en tryffelhund

Av Mia - 2 juni 2007 23:13

När det gäller mat så är jag inte som de flesta Lagottona som äter allt med förtjusning. Jag är en kräsen liten tjej som inte äter vad som helst och absolut inte samma rätt dag ut och dag in. Min matte är ganska envis och äter jag inte det som serveras så får jag vara utan mat den dagen.

 I kväll när maten stått framme hela dagen var hon bara tvungen att testa om jag är en äkta tryffelhund eller inte. Hon hällde lite italiensk olivolja med tryffel i på min mat och se, det tog inte många sekunder innan jag ätit upp allt.

 Från och med nu ska jag kräva att få tryffelolja på maten ! Är man Lagotto så är man.


 Husse har varit borta hela dagen i Köpenhamn för att titta på Sverige Danmark. Matte har varit tråkig och suttit vid datorn och gjort en ny hemsida till salongen.


Voff voff !

Salma

 
 
Ingen bild

Ia (La famiglias hund)

3 juni 2007 00:07

Jag har luktat på tryffelolja en gång. Och fy fan vad det luktade äckligt. Men det kanske går att vänja sig. Det kanske är som med kaffe för vuxna, man måste lära sig för att bli vuxen.

 
Tristan

Tristan

3 juni 2007 06:16

Tryffelolja borde vara varje lagottos grundläggande rättighet. nosgos från en morgontrött Tristan.

http://takycard.blogg.se

 
Basta

Basta

3 juni 2007 08:34

Såna finheter bjuds det inte på här...
Och vad gäller tryffel så letar jag så gott som varje dag men hittar bara har/älgtryffel.
Just nu så har jag fullt upp med att slakta mattes pelargoner. Hon kallar det för sticklingar och de sitter i skitroliga små krukor. Att hon sedan satte en hel låda av dom på altangolvet, så är de väl menade till leksaker till mig *jiiipppppiiii*

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards