Direktlänk till inlägg 4 juni 2007

Till salu

Av Mia - 4 juni 2007 20:44

Matte försökte sälja mig i kväll på agilityn men ingen var intresserad. Konstigt. I och för sig var det ingen som kunde fånga mig för jag är sååå snabb. När träningen närmar sig slutet och min magen är full av godis skiter jag i vad matte säger,det är mycket roligare att springa runt och busa. Till sist gick matte därifrån ( lite orolig blev jag då). I ett svagt ögonblick kunde tjejen med Borderterrieren Spike förvilla mig så hon fick tag i min sele. Då dök matte upp igen och försökte spela glad. Men jag vet att hon var skitsur för det var då hon försökte sälja mig.

 Nu är agility kursen slut och vi ska träna hemma över sommaren. Till hösten kan vi börja på grundkursen om matte vill (hon behöver först komma över fiaskot ikväll).


 

Den här bilden tog matte på mig när vi var ute på lunchpromenad.

Livet är en lek!

Salma

 
 
Tristan

Tristan

4 juni 2007 22:00

Ibland när man inte gör som matte vill är man rätt billig...

http://takycard.blogg.se

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

4 juni 2007 22:05

Ja, vad ska man säga om springandet.....?
Vi har ju en del av den varan också. Särskilt kursavslutningar har varit "lite känsliga" om man så säger.

Antar att du har läst om Dinos bravader..;)

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

salma

4 juni 2007 22:08

Tristan: Ja just det idag var jag verkligen billig. Ett fynd kanske....

 
Ingen bild

mia

4 juni 2007 22:13

Yvonne: Lite tröst är det att hon inte är ensam med dessa busstreck. Instruktörerna försöker trösta mig med att jag inte är en dålig matte utan att det är Salma som är en busig unghund. De menar att hon kommer att sluta med dessa utflykter när hon blir vuxen. De har nog aldrig träffat en Lagotto förrut. Jag tror inte att Salma slutar. Det gör mig skitsur, frusterad och ledsen att jag inte kan få henne att komma till mig. Hon kommer ju fram men sticker precis när man ska ta henne.

 
Basta

Basta

4 juni 2007 22:17

Du är välkommen hit Salma!!! Så kan vi springa ihop och leta JORDgubbar i mattes pallkragar ha ha ha ha ha ha ha ......

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

4 juni 2007 22:21

Basta: Jag kommer..

 
Karin

Karin

4 juni 2007 22:25

Jag känner oxo igen det där springet från vår agility-kurs i höstas.
Jag håller med dig Mia, visst blir man arg,frusterad och ledsen.
Fick för mig att det inte riktigt gick fram vad man ville att hunden skulle göra alla gånger, det blev FÖR mycket på en gång.
Jag tror att vår kurs inte var den bästa heller ...... det har jag nog sagt tidigare.
Men fan vet om jag vill prova en gång till på samma "bruks"???? Det tål att tänkas på .....

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards