Direktlänk till inlägg 11 juni 2007

Röntgen

Av Mia - 11 juni 2007 11:00

Nu har jag varit och röntgat mina höfter och armbågar samt lämnat ett blodprov för att kolla om det finns tillräckligt med antikroppar mot rabies.

 Gick glatt fram till dörren på sjukhuset men när jag väl såg vad som fanns innanför vägrade jag gå in. Min taskiga matte släpade in mig.

Fy så läskigt att vara här, bäst jag gömmer mig bakom stolen.


 Sprutan med det lugnande medlet gjorde ont men verkade snabbt. Jag blev supertrött och la mig ner. Matte som nog var mycket mer nervös än mig satt och klappade mig under tiden. Sedan togs blodprovet utan rakning av benet på mattes begäran. Hon är lite petig med sånt där, tycker inte att det ska fattas päls på mitt snygga ben.

 Här har jag somnat gott.

Sen bar det iväg in till röntgenrummet där jag fick ligga på rygg och mina bakben sträcktes ut. Första bilden blev bra så sen fick jag ligga på sidan och ta ena armbågen och sen den andra.

 Matte kollade in bilderna, inte för att hon begriper sig på hur det ska se ut. Men hon tyckte nog att det såg bra ut. Nu ska vi bara vänta tills bilderna är avlästa av SKK.

 Sedan fick jag en spruta till för att vakna upp. När vi skulle gå därifrån var matte så vimsig att hon glömde att betala. Men hallå det var ju jag som var drogad. Matte fick sedan köra tillbaka igen och betala. Virrpanna!


 Nu ska jag ta det lugnt idag.


Salma

 
 
Ingen bild

Tosca

11 juni 2007 20:23

Vi ska hålla tummar och tassar för att röntgen visar bra resultat. Jag har B/C på mina höfter, men matte säger att jag får köra på som vanligt ändå (tur).
Nu ska jag spana vidare i er blogg, man missar så mycket när man är på sommarstället utan internet.

 
Basta

Basta

13 juni 2007 16:56

Lycka till nu Salmis!!! Vi håller oxo tummar & tassar ......

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

salma

13 juni 2007 19:10

Tack Tosca och Basta !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards