Direktlänk till inlägg 17 juni 2007

Barnkalas

Av Mia - 17 juni 2007 17:38

Jaha idag skulle jag visst cykelmotioneras. Första biten är jag så ivrig och drar  iväg i värsta galoppen men efter en kilometer så började jag lugna ner mig. Det blir faktiskt lite jobbig att tokspringa sådär, lite lagom trav är nog bättre. När vi kom hem blev jag stretchad av matte, lite mysigt kändes det. Sedan gick jag och la mig under sängen, det är viktigt med återhämtning.


 Sen kom värsta pådraget, in i huset kommer 15 barn och jag blir instängd bakom ett kompostgaller i sovrummet. I en timme känns det tryggt att vara där men sen fick jag nog och bröt mig ut. Matte hämtade in mig och stängde grinden. Okej tre minuter till men sen tog jag mig ut igen. Matte hämtar in mig o.s.v  Till sist kom husse och fixade och trixade med gallret så att jag inte skulle kunna rymma igen. Precis som jag inte skulle kunna lista ut hur man kan komma ut trots extra säkerhetsanordningar. I bland är mina människor lite dumma som inte fattat att de har en Lagotto. Lagotto= mycket smart och fiffig hund.

 Så när matte insett att det inte går att stänga inne mig fick jag komma ut med koppel på. Alla barnen ville hålla mig. En drog hit och en drog dit men jag lät dem hålla på, inget att hetsa upp sig över.

 Matte kom med godis och jag fick visa upp mina trixs till barnens glädje. Sedan ville barnen prova, matte var hygglig och gav dem godis. Smart som jag är så visste jag att det inte behövdes några trixs för att få godis av barn. Så jag lät bli att trixa.... och mycket godis fick jag.

Barnen beundrar den söta hunden.

Puss & kram

 kalasSalma

 
 
Basta

Basta

17 juni 2007 18:40

Smart drag Salma!!!! Jag älskar såna där små människor. Vi har två i vår familj, Malthe & Wincent, de är för goooa. Skulle kunna "äta upp" dem ..........

http://bippeliboppen.bloggagratis.se

 
Tristan

Tristan

17 juni 2007 21:33

mm barn är söta, jag är väldigt intresserad av dem, kan glo rejält på dem när vi går förbi diverse dagis häromkring

http://takycard.blogg.se

 
Bindy

Bindy

18 juni 2007 15:21

Hei, Salma.
Nå har matte og jeg lest gjennom bloggen din, og der er det mange fine bilder:-). Ser ut som du opplever mye spennende. Jeg vil også prøve sykkel, men matte tør ikke. Hun er feg......
Kommer snart innom bloggen din igjen.
Ha en super uke da, og hils matte og husse.
Klem fra Bindy og mamma`n.

http://Bindy.blogg.no

 
Ingen bild

salma

18 juni 2007 19:26

Hej Bindy!
Trevligt att du hittat till min blogg,välkommen hit.
Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards