Direktlänk till inlägg 12 januari 2008

Är det någon som saknar denna hund?

Av Mia - 12 januari 2008 18:25

I morse när jag skulle ut och kissa kom denna lilla tjej gåendes på gatan. Matte bjöd henne på godis och kunde ganska snart ta tag i halsbandet. I örat finns ett nummer tatuerat men det ledde tyvärr inte till nån träff på skk. Matte ringde polisen men det kunde inte heller med hjälp av numret hitta henne i nåt register. Det har inte kommit in nån anmälan att en röd-vit drever? tik är saknad av någon. Matte har under dagen ringt polisen ett antal gånger men ännu är det ingen som saknar henne i Skåne, Halland, Blekinge eller Småland. Vår granne har ringt några jägare i trakten men ingen känner till något om denna hund. Inte heller i affären hade man hört talas om någon som saknar sin hund. Vi bor i en liten by med en mataffär där alla vet typ allt om alla.

Hej lilla vän!

 Hon har fått bo i vår grannes hundgård och i eftermiddags fick hon komma in i vår hall. Här hälsar vi på varandra genom gallret.

Såja jag lägger mig här så slipper du känna dig ensam.

 Jannike som vi kallar henne efter dagens namnsdag är en mycket lugn och tillgiven tjej.

 I kväll har Jannike fått åka till ett pensionat och nu håller vi alla tummar och tassar att hon ska få komma hem igen till sin husse eller matte.


Kramis

Salma

 
 
Ingen bild

Primo och Acke

12 januari 2008 22:56

Men lilla voffse tjejjen då!! Din matte är allt bra snäll som tog med henne och har hjälpt till att försöka lokalisera hennes husse/matte!Hoppas vi får höra hur det gick för henne sen...
Puss på dig Salma gumman som såg till att hon inte kände sig ensammen....

 
Ingen bild

Hannah

12 januari 2008 22:58

men då. Kanske är en jakthund som har förvillat sig lång långt bort?.. Hoppas att Jannikes matte och husse snart saknar henne.

 
Ingen bild

La famiglia

12 januari 2008 23:02

Den undulat som flög in genom våra grannars köksfönster för runt 8 år sedan har vi fortfarande kvar. Vem vet, ni kanske blir med en hund till

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

12 januari 2008 23:11

Hade hon detta nummer tatuerat.

ID = 65199T

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

Yvonne & Totti & Dino

12 januari 2008 23:15

Det är nog inte samma hund. När jag läste vidare såg att den hunden hade gult halsband och var 3-färgad.

 
Ingen bild

salma

12 januari 2008 23:16

Yvonne tyvärr inte. Hennes nummer är 50529T

 
Ingen bild

Helena o Tosca

13 januari 2008 10:41

Hoppas verkligen hon kommer till rätta igen!

 
Sigge

Sigge

13 januari 2008 17:03

Men stackars hunden!!
Hoppas verkligen att det får ett lyckligt slut och att hon kommer tillbaka till sin ägare.

http://http:svamphunden.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards