Direktlänk till inlägg 26 januari 2008

På måndag...

Av Mia - 26 januari 2008 19:41

Från och med måndag ska jag....

  • aldrig mer tugga på praktikantens skor
  • aldrig mer få busfnatt när jag är lös och springa rundor precis utom räckhåll för matte
  • aldrig mer tugga sönder nån leksak för minimänniskorna
  • aldrig mer hoppa i utställningsringen
  • få vuxenpäls
  • aldrg mer gräva stora hål i gräsmattan
  • aldrig mer stjäla mat från bordet
  • lyssna på min matte och göra som hon säger

För på måndag fyller jag 2 år och blir då en vuxen hund. Vuxna hundar har ju inte sådana lek och busfasoner för sig eller......


 Vid närmare eftertanke så skiter jag nog i att bli vuxen på måndag eller i alla fall så väntar jag 8 år till. För allt det här är det som ger mig min personlighet och det är viktigt att hålla fast vid sin image.


Rock on!

Salma

 
 
Ingen bild

Fia

26 januari 2008 21:20

Hej kompis!
Hur många gropar har du egentligen grävt i er trädgård? Skulle du kunna lära mig att gräva, jag har aldrig gjort det liksom. Vi ses på måndag!! Då ska vi FIRA!!
Puss och kram!

 
Ingen bild

salma

26 januari 2008 21:43

Fia: Vi har en sk. Lagotto gräsmatta hemma, det innebär många hålor och viss benbrottsrisk när man går på den, om man är människa.
Självklart kan jag lära dig hur man gräver. En sån håla som på bilden tar inte särskillt många sekunder att fixa.

Ja på med partyhatten på måndag!!!

Puss och kram!

 
Ingen bild

Tosca

26 januari 2008 22:24

Oj, du skrämde mig nästan där!
Stå på dig och dröj med att mogna.

 
Ingen bild

salma

26 januari 2008 22:50

Tosca: Du har väl också skjutit upp det där med att bli vuxen eller hur?

 
Ingen bild

Primo

26 januari 2008 23:02

Men hallå där! Jag har hört att en Lagotto inte är "vuxen mentalt" förrän vid ca 4 års ålder...så vad fan kör hårt tjejjen! Fia: kanske du kan åka på ett seminarium i "hur man gräver hål i gräsmattan på kortast möjliga tid" Endast Lagotto som håller föredrag under dagen....

Åhh Salma fyller du år, tänk om jag kunde fira den med dig:( suck! Men jag lovar att jag ska tänka på dig heeeela låååånga dagen!

Puss från din store beundrare!

 
Ingen bild

salma

26 januari 2008 23:10

Puss Primo!

 
Ingen bild

Fia

27 januari 2008 08:20

Primo: Vet du när det seminariumet är? Dit MÅSTE jag, det ser ju så kul ut att gräva.

Puss och kram

 
Jaxon

Jaxon

27 januari 2008 09:21

Jag tycker att du ska strunta i att bli vuxen, var ska jag annars få min inspiration till bus ifrån!!

http://Jaxon

 
Ingen bild

Primo

27 januari 2008 17:02

Fia: jag lovar att meddela när seminariet hålls;) Men jag kan garantera att du kan "praoa" hos Salma under tiden....
Voff voff!

 
Ingen bild

Tosca

27 januari 2008 17:53

Ja, jag väntar med att bli vuxen. Ett par år till kan jag tänka mig.

 
Yvonne & Totti & Dino

Yvonne & Totti & Dino

27 januari 2008 20:06

Grattis lite i förväg. Men vuxen, nää det tror vi inte på. Det dröjer nog några år till. Så vi kan nog se fram emot nya hyss ett tag till.

http://www.tottigalotti.se

 
Ingen bild

salma

27 januari 2008 23:13

Ok jag lovar att vänta med att bli vuxen, ni har övertygat mig.

Du Primo min husse tyckte inte att det var nån bra ide´att Fia ska praoa hos mig. Men för min del går det bra.

 
Ingen bild

Helena o Tosca

28 januari 2008 10:47

Grattis på födelsedagen!
Hoppas du får nåt skoj eller nåt smaskigt!

 
Ingen bild

salma

28 januari 2008 12:14

Tack Tosca!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 4 september 2011 20:23

I helgen har jag matte och Gila varit på Öland. Helen och Totte kom också dit för att ha en mysig helg.  På fredagen kollade vi på Långe Erik och sedan blev vi klippta inför utställningen dagen efter.     Totte var så här snygg och blev Bästa han...

Av Mia - 6 juli 2011 23:03

Idag blev jag sugen på att bada i poolen.   Ska jag hoppa i eller inte?   Liten paus på kanten i väntan på att luftmadrassen ska komma närmare.   Surfing Lagotto. Men det är jobbigt att stå upp och hålla balansen så jag....   ...lägger m...

Av Mia - 25 juni 2011 08:06

Hej !   Min syster Elsa har kommit tillbaka. Ja över helgen i alla fall sen vill nog hennes familj ha henne tillbaka igen när de kommer hem från sin semester.   Fina syrran Elsa. När vi busar med varandra har vi en alldels speciell stil. Vi ...

Av Mia - 23 maj 2011 21:50

Mitt i natten till fredag kom min morbror Totte och lilla söta Arwen till oss. Under fredagen anslöt sig Ofelia, Alpina och Lovikka till vårt gäng. Errol och Marlon kom också förbi på en kort fika. Varför denna Lagottoansamling? Jo det har varit den ...

Av Mia - 6 maj 2011 11:15

Hej! Nu ska jag berätta lite om hur det går för mig på agilityn. Förra veckan fick jag inte åka för matte sa att jag var i höglöp så då fick mamma Salma följa med istället. De tränade kontaktfält, att springa på båda sidor om matte och starter. Sal...

Ovido - Quiz & Flashcards