Alla inlägg under mars 2008

Av Mia - 14 mars 2008 11:25

När jag hör mörka mullriga mansröster bara måste jag tokskälla. I bland på salongen händer det att just sådana kommer in och pratar med matte då blir jag arg.

 Ännu argare blev jag i går när de spelade Christer Sjögrens låt I love europe på radion när vi åkte bil. När han mullrade fram frasen "we´re part of one big family" tände jag på alla cylindrar och började skälla det värsta argaste jag kunde.

 Om han vinner imorgon ska jag starta uppror.... 

Jag håller på BWO och Perelli, de har ljusa fina röster.


Bort med Christer!


Salma

Av Mia - 13 mars 2008 21:56

Varför är det så mycket som heter nej. Precis när jag tänker gå ner i nån härlig vattenpöl så skriker matte nej nej! Drar jag i kopplet så säger hon  neej. Kör jag ner näsan i backen för att påbörja en rullning så hör jag NEJ! Allt roligt heter nej. Det läskiga med nejordet är att matte låter arg när hon säger det. Annars är alla nejgrejer kul.....


 Ikväll kissade jag på några påskliljor gissa vad matte sa då. Just det - nej!


Nu är jag klippt, öronen är plockade och klorna har fått en omgång till. Om jag får säga det själv så ser jag bra ut just nu =) Ren och nyklippt.


Voff voff

Salma

Av Mia - 12 mars 2008 21:30

Då är det snart dags för utställning igen. Jag har fått lite tovor på magen borttagna och blivit badad. Så nu är det finpromenader som gäller fram till söndag. Inga dopp i vattenpölar eller diken, inga bajsrullningar. Ska bli klippt lite också innan utställningen.


Kram

LuktargottSalma

Av Mia - 11 mars 2008 22:07

Hur kunde du Fia? Glömma mig?

Att din matte inte kom ihåg att hon lovat att jag skulle få följa med er hem kan jag förstå. Hon tänkte väl bara på den där tårtan hon skulle baka.

 Men du, min kompis....


I stället för att busa med dig så fick jag vänta i personalomklädningsrummet på gymmet när matte jobbade. Snyft! Där låg jag i min bur och sniffade på alla svettiga skor och tänkte på dig.

 Glömsk hund.


Salma

Av Mia - 10 mars 2008 15:13

Långlunch och extra lång promenad HURRA!!!

Lite bänkposering. Ja ja vad gör man inte för lite godis =)

 Oj tekniskt missöde. Men fint står jag. Fick godis även för detta.


Ser ni den lilla vitsippan?

Matte försöker fota oss tillsammans. Matte ser lite rädd ut för under vår promenad som går förbi en garnison så började det smälla som bara den. Tydligen nån slags övning med gevär. Jag blev inte alls lika rädd som matte. Men kände av hennes oro och hade koll på henne så hon inte blev skjuten =).

Här blommar några tussilago.

Jag har fortsatt min träning med att möta folk på slingan när jag går lös intill mattes ben. I dag har jag fått gå på den sidan om matte som mötet kommer i stället för på "insidan". Det går bra men är lite svårare.


Kramis

Salma















Av Mia - 10 mars 2008 10:37

Skogen är inte längre tyst. Utan den låter hela tiden. Matte säger att det är fåglar som kvittrar. Men jag kan inte se några fåglar..... Nåja jag börjar vänja mig nu vid småkvittret. Men i morse så var det något som SKREK!!! Fy så läskigt. Hallå alla svanar ni ska simma i nån damm och se vackra ut inte skrämma små gulliga Lagotto. Flyg inte över mig och srik!!!!


Salma

Av Mia - 9 mars 2008 21:34

I dag har husse tränat lite husselydnad med mig. Projektet som gäller just nu är att jag ska sätta mig när husse är en bit ifrån. Åh det är så roligt husse! Jag gör allt vad du vill bara jag får godis.....


Duktiga Salma

Av Mia - 8 mars 2008 15:52

I dag är det vår på riktigt hos oss.

Solen lyser och det luktar gott i luften.

Här är jag på väg ut i skogen.

Drickapaus. Det godaste vattnet finns på marken.

Jag flyger fram i terrängen är så himla lycklig i skogen.

Så här ser en lagotto ut med stående öron =).

Här kommer en kluring.....Hur många framben har en Lagotto?

Rätt svar: Tre!


Kramis

Salma

Ovido - Quiz & Flashcards