Alla inlägg under juni 2007

Av Mia - 11 juni 2007 11:00

Nu har jag varit och röntgat mina höfter och armbågar samt lämnat ett blodprov för att kolla om det finns tillräckligt med antikroppar mot rabies.

 Gick glatt fram till dörren på sjukhuset men när jag väl såg vad som fanns innanför vägrade jag gå in. Min taskiga matte släpade in mig.

Fy så läskigt att vara här, bäst jag gömmer mig bakom stolen.


 Sprutan med det lugnande medlet gjorde ont men verkade snabbt. Jag blev supertrött och la mig ner. Matte som nog var mycket mer nervös än mig satt och klappade mig under tiden. Sedan togs blodprovet utan rakning av benet på mattes begäran. Hon är lite petig med sånt där, tycker inte att det ska fattas päls på mitt snygga ben.

 Här har jag somnat gott.

Sen bar det iväg in till röntgenrummet där jag fick ligga på rygg och mina bakben sträcktes ut. Första bilden blev bra så sen fick jag ligga på sidan och ta ena armbågen och sen den andra.

 Matte kollade in bilderna, inte för att hon begriper sig på hur det ska se ut. Men hon tyckte nog att det såg bra ut. Nu ska vi bara vänta tills bilderna är avlästa av SKK.

 Sedan fick jag en spruta till för att vakna upp. När vi skulle gå därifrån var matte så vimsig att hon glömde att betala. Men hallå det var ju jag som var drogad. Matte fick sedan köra tillbaka igen och betala. Virrpanna!


 Nu ska jag ta det lugnt idag.


Salma

Av Mia - 10 juni 2007 19:37

Ja hur gick det här ?

Bra i kvalitetsbedömningen en 1:a.

Mindre bra i konkurensen en 5:e plats av 6 st unghundstikar.

Bortförklaringen lyder så här: tuff konkurens, fel på domaren, skitvarmt väder.

Sanningen: tuff konkurens och en Salma som inte gick bra, jag hade lite för bråttom och drog i kopplet så matte fick bromsa mig vilket innebär att mitt steg blir för kort och rygglinjen usel.

Slutsatsen blir att vi ska träna mycket mer på att gå snyggt, vi har fokuserat på att jag ska stå snyggt vilket inte räcker till seger. Bara till att bita ihop och komma igen.


Salma



Av Mia - 10 juni 2007 09:25

nu sitter vi på plats i tältet. natten har varit lugn efter att jag förstått att jag inte var tvungen att skälla på alla ljud utanför stugan. vi är sex stycken ung hund tikar. största klassen givetvis. nåja nu ska jag vila några timmar innan det är dags. kram salma

Av Mia - 9 juni 2007 20:26

nu är vi här på campingen i vänersborg. tidigare i kväll var vi och satte upp tältet på utställnings platsen. matte har ätit gott på en ute servering med utsikt över vänern, jag fick sitta bredvid och titta på. vilket jag gjorde jätte duktigt. texten blir lite konstig för mobiltelefonen gör inte riktigt som jag vill. nu ska vi ta en mysig runda och sedan sova gott i stugan så vi är laddade inför morgondagen. kram salma

Av Mia - 8 juni 2007 22:36

... och två månader var jag så här liten.


Salma

Av Mia - 8 juni 2007 15:49

Jag är varm. Ligger under soffan på jobbet och det har jag gjort hela dagen. Förutom på lunchen när vi gick en sväng.

 Har varit jätteduktig idag också det är ju för varmt för att busa. I kväll ska jag finputsas inför utställningen och sakerna ska packas. Vi åker efter att matte jobbat en stund i morgon.


Salmis

Av Mia - 7 juni 2007 20:59

Jag har verkligen skärpt till mig idag och försökt att inte busa för mycket. Matte verkar glad och nöjd. I dag på lunchrundan fick jag gå lite lös på Hässleholmsgården med kopplet kvar i halsbandet.


Det blåste härligt svalkande

 Lite skugga under trädet

I kväll när vi kom hem från jobbet fick jag springa i trädgården med spårlinan efter mig. Gick jättebra. Jag lämnar aldrig tomten även om jag inte har linan men jag kan vägra att komma på inkallning så därför får den sitta på. Plus att matte och husse tycker det är praktiskt, för ser de inte mig men linan så vet de att jag är max 15 meter därifrån.


Kramis !

Salma


Av Mia - 7 juni 2007 20:46

Här är en bild på alla hundar och mattar på min agilitykurs.

Ovido - Quiz & Flashcards