Alla inlägg under december 2007

Av Mia - 25 december 2007 11:57

Nu har jag vilat ut.

I går på morgonen så fick vi lite paket.

Här är mina.

Filippa fick en alldeles egen agilitybana så hon kan träna sina små plast hundar.

 Sen var det dags att åka till farmor och farfar.

 

Här ligger jag duktigt i min bur när de andra frossar i maten. Men är man duktig så kan det löna sig.

Åh vad gott det luktar.

När de hade ätit färdigt fick jag en egen jultallrik. Sen kom Tomten....

Jag satt i soffan bredvid matte och skällde lite på Tomten. När jag fått komma fram och lukta lite på henne så gick jag tillbaka till soffan och väntade snällt på min tur att få gå fram och ta emot paket.

Hallå Tomten är det inte min tur snart!

Jag fick tre paket som jag la i soffan under mig så jag kunde vakta dem. Ingen skulle minsann få ta mina paket.

Tomten och alla barnen.

Här under bordet kunde man göra matfynd.

Jag blev lite trött.

Nej förresten jag blev JÄTTETRÖTT.


Kramis Salma

Av Mia - 24 december 2007 21:58

Nu är jag helt slut efter allt julfirande så jag ber om att få återkomma en annan dag.


Kramis Salma

Av Mia - 23 december 2007 17:33

I fönstret bakom soffan stod Jesper. Jesper är  var en handgjord tomte i tovad ull som matte köpt på en julmarknad för en ganska stor summa pengar. Jesper var så mjuk och god att tugga på.

 Jesper har nu ingen näsa och inget skägg och är fruktansvärt rufsig i håret. Snälla husse kan du limma på näsan och skägget så att matte blir glad igen?


Busfröken

Salma

Av Mia - 22 december 2007 17:44

I går skulle jag träna lite på olika tricks. Tanken var att vi skulle göra det tillsammans Fia och jag. Men Fia hon har bara annat i huvudet nu.....

För er som undrar så är vi tikar båda två.


Salma


Av Mia - 21 december 2007 23:27

I dag om Fia in till oss på salongen utklädd till Tomte och lämnade ett paket. Undrar vad det kan vara.....


 Det har kommit en massa paketer under vår gran i kväll. Jag har provluktat alla, en del verkar väääldigt intressanta. Får se om jag får en chans att studera dem närmare när jag är ensam.


 När jag och husse skulle gå ut i kväll så sköt grannarna raketer. Det smällde och gnistrade som bara den. Lite konstigt tyckte jag men absolut inte läskigt.


Go natt!

Salma

Av Mia - 20 december 2007 21:20

I dag har det blivit extra mycket och extra långa promenader, härligt! Jag är verkligen superduktig på att gå lös nu. Klarar t.o.m av joggare som kommer bakifrån i mörkret.

 I kväll efter jobbet skulle matte på massage och jag fick följa med. Tyst och snällt låg jag i min bur bredvid matte när hon knådades. När matte var färdig tog massören några tag på mig också och det var superskönt. Ska nog se till att få följa med fler gånger.


Kramis

Salma

Av Mia - 19 december 2007 22:35

I kväll hände nåt konstigt. Den där granen vi sågade ner i skogen skulle helt plötsligt in i huset. Bästa platsen fick den, där min saccosäck brukar ligga. Säcken ligger nu lite bakom granen och jag får väl erkänna att det är ganska mysigt att gosa där. Barnen hängde tingeltangel i den och hux flux så lös det massor av små lampor.

Nu blir det nog snart jul =)


Salma 

Av Mia - 19 december 2007 14:25

NUUU har lapparna kommit.

 Alltså får jag vara med och ta några varv i ringen på My Dog. 41 st lagottisar på torsdagen och 42 st på söndagen ska göra upp om vem som är snyggast för dagen enligt domaren.


 Nu börjar matte ropa något om fika. Hon undrar i fall det är någon som vll fika med henne?


Vofsegull

Ovido - Quiz & Flashcards